سال گذشته جان ۶۱ خوزستانی با پیوند عضو نجات یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: ...
اهواز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: سال گذشته با تلاش های صورت گرفته شاهد نجات جان ۶۱ نفر از مردم خوزستان با استفاده از پیوند عضو بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین سرمست شوشتری عصر امروز جمعه در گفت وگویی رسانه ای اظهار کرد: روز گذشته ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ اهدای اعضای روژان کودک دو ساله خوزستانی که دچار مرگ مغزی شده بود با اقدام خیرخواهانه خانواده اش به سه بیمار نیازمند جان دوباره ای بخشید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: پیوند کبد و دو کلیه این کودک در بیمارستان گلستان اهواز به عنوان اولین پیوند عضو در سال ۱۴۰۱ انجام شد.

وی بیان کرد: سال گذشته با تلاش مرکز اهدا عضو و پیوند دانشگاه و اساتید جراحی و فوق تخصص پیوند قلب، کلیه، کبد، بیهوشی قلب و مرکز اورژانس ۱۱۵ به ویژه همکاران اورژانس هوایی، شاهد نجات جان ۶۱ تن از مردم خوزستان و هموطنان با پیوند اعضای حیاتی بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: در سال گذشته با پیوند ۳۵ کلیه ۱۳ کبد و ۲ قلب موفق در بیمارستان گلستان اهواز و ارسال دو قلب به تهران و پیوند موفق به پسر ۱۴ ساله و دختر ۹ ساله که در شرایط اورژانس نیاز به قلب داشتند و همچنین ارسال ۷ کبد و۴ قلب به شیراز در مجموع جان ۶۱ نفر از هم استانی ها و هموطنان عزیز نجات داده شد.

سرمست ادامه داد: با اقدامات و تلاش های صورت گرفته در ۲ سال گذشته در مجموع موجب ارتقای رتبه دانشگاه علوم پزشکی اهواز از ۴۵ در سال ۱۳۹۸ به ۲۸ در سال ۱۴۰۰ در کشور شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ضمن تقدیر از خانواده هایی که با سخاوتمندی و اهدای اعضای عزیزان خود موجب نجات جان بیماران شدند، گفت: امیدواریم فرهنگ اهدا عضو بیش از پیش از در جامعه نهادینه شود و شاهد از دست دادن هیچ هم وطنی به دلیل نیاز به عضو نباشیم.

منبع: اخبار پزشکی مهرنیوز