نخستین جشنواره بازی های بومی و محلی استانهای اردبیل و گیلان به میزبانی خلخال

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل گفت از برگزاری نخستین جشنواره بازی‌های بومی و محلی خلخال با استان همسایه گیلان خبر داد. ...

به گزارش خبر گزاری برنا از اردبیل، علی تقی زاده رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان اردبیل در نشستی با فرماندار خلخال با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی روستایی برای احیای سنت ها و پیشگیری از فراموشی بازی های مرسوم کهن اعلام کرد: با توجه به قرابت جغرافیایی شهرستان خلخال با شهرستان های استان گیلان، برگزاری مشترک نخستین جشنواره بازی های بومی و محلی و آئین های سنتی استان های اردبیل و گیلان، تابستان امسال به میزبانی شهر کلور مرکز بخش شاهرود خلخال برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مقدمات لازم برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره مشترک دو روزه انجام شده و در تلاش برای برگزاری این جشنواره هستیم.

وی اظهار کرد: این جشنواره ورزشی با هدف توسعه و گسترش بازی های بومی و محلی در بین نسل جوان جامعه، تبادل آئین ها و فرهنگ های سنتی مرسوم در دو منطقه همسایه خلخال و گیلان و همچنین احیا و تقویت بازی های بومی و محلی ریشه دار منطقه برگزار می شود.

وی از فرمانداری و سایر دستگاه های اجرایی خلخال خواست تا همکاری لازم را برای اجرای هرچه بهتر این برنامه ورزشی مشترک داشته باشند. 

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان اردبیل به برگزاری اولین دوره مسابقات مینی فوتبال روستایی جام پرچم در سطح کشور اشاره کرد و خواستار همکاری بخشداران و دهیاران برای ثبت نام تیم های مینی فوتبال در دو قسمت آقایان و بانوان شد.

تقی زاده همچنین با اشاره به کسب جایگاه دوم شهرستان خلخال در بین شهرستان های مختلف استان در بحث ثبت نام از تیم های شرکت کننده، بر لزوم افزایش تعداد تیم ها جهت بهره مندی از اعتبارات و امکانات ورزشی تاکید کرد. 

وی اظهار کرد: از مجموع ۱۴۱ روستای دارای سکنه خلخال تاکنون ۴۰ روستا برای شرکت در این مسابقه ملی اعلام آمادگی کرده اند و انتظار می رود تا پایان مهلت ثبت نام این تعداد حداقل به دوبرابر افزایش پیدا کند

یحیی زاده ، فرماندار خلخال هم در این جلسه از ابلاغ بخشنامه مسابقات به بخشداری ها برای همکاری دهیاری ها و خانه های بهداشت روستاها برای ثبت نام خبرداد و با اشاره به پتانسیل روستاهای شهرستان در برگزاری مسابقات ، همایش ها و جشنواره های ورزشی جام نوروز در راستای غنی سازی اوقات فراغت و ایجاد شور و نشاط اجتماعی از طریق ورزش در تعطیلات عید نوروز، خواستار  ورود جدی اداره ورزش و جوانان و هیات های ورزشی مرتبط به این موضوع شد.

سیدناصر میرمرسلی ، رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال نیز به ظرفیت ها و پتانسیل های این شهرستان بویژه بخش شاهرود در اجرای جشنواره ها ، آئین های سنتی و بازی های بومی و محلی اشاره کرد و از برگزاری آن در اوایل فصل تابستان خبرداد.

انتهای پیام

منبع: برنا