نماینده نطنز: مسئولان سریع‌تر نیازهای حوزه صنعت گردشگری را رفع کنند

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت از بخش گردشگری و ایجاد زیرساخت های مرتبط با صنعت گردشگری شد و از مسئولان خواست تا نیازهای این حوزه را سریع تر رفع کنند.

رحمت الله فیروزی پوربادی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح وضعیت سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ به استان اصفهان، اظهار کرد: استان اصفهان با توجه به ویژگی هایی که هم خود شهر اصفهان و هم برخی شهرهای دیگر آن دارد قابلیت زیادی برای جذب گردشگر دارد که بر اساس آماری که چندی پیش مدیر کل میراث فرهنگی استان ارائه کردند، حدود ۶ میلیون نفر در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ به این استان تردد داشته اند.

وی افزود: در شهرستان ها نیز به همین گونه بوده است و از جمله در حوزه انتخابیه ام نطنز به دلیل جاذبه گردشگری که در ابیانه وجود دارد و جاذبه زیارتی امامزاده آقا علی عباس ع شهر بادرود از دو روز قبل از عید تاکنون، روزانه تعداد بسیاری از مردم مراجعه کردند که با استفاده از همکاری همه ادارات، ارگان ها، نهادها، حسینیه ها، مدارس و اماکن اقامتی و خانه های بومگردی از مسافرین پذیرایی شده است.

نماینده مردم نطنز در مجلس خاطرنشان کرد: بعد از دو سال شاهد شرایط جدیدی برای گردشگری در سراسر کشور بوده ایم که ان شاءالله با شروع ماه مبارک رمضان مردم به شهرهای خودشان مراجعه خواهند کرد و امیدواریم در مسیر برگشت مراقبت های ویژه ایمنی را داشته باشند که به سلامت بروند و ایام خوبی را در تفریح و سفر داشته باشند.

فیروزی پوربادی در رابطه با کمبودهای موجود در حوزه پذیرش مسافران که در حوزه انتخابیه اش وجود دارد، تصریح کرد: امامزاده آقاعلی عباس ع پذیرش زائرین بسیاری در بادرود است که می طلبد در خصوص زائرسرا، کمپ، هتل و متل اقداماتی صورت گیرد و نیاز است که کمپ های مخصوصی برای استفاده مسافران ایجاد شود، چرا که در این ایام شاهد بودیم بعضا مسافران در کنار پارک ها چادر زده بودند و این نیاز احساس می شود که به زیرساخت های اقامتی و پذیرایی باید اضافه شود تا قابلیت گردشگری بیشتر توسعه یابد.

وی از مسئولان امر در حوزه گردشگری خواست که صدور مجوز، ارائه تسهیلات و حمایت از گردشگری و حمایت از ساخت خانه های بومگردی، هتل و زیرساخت هایی که به صنعت گردشگری کمک می کند را بیشتر مورد توجه قرار دهند و کمک کنند تا نیازهای این حوزه سریع تر رفع شده و کاهش یابد تا فضایی ایجاد شود که مردم در مسافرت به شهرها جاهایی برای اقامت و استراحت داشته باشند.

نماینده مردم نطنز در مجلس در پایان به مسافران توصیه کرد: ایمنی در رانندگی را رعایت کنند و در حالت خواب آلودگی و خستگی مسافرت نکنند و همچنین قواعد راهنمایی و رانندگی را حتما رعایت کنند تا با کمال آرامش به مقصد خود برسند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا