انتقاد رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام از اجرایی نشدن قانون ۳ درصد

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی از اجرایی نشدن قانون هزینه ی سه درصد درآمد شرکت های نفتی و آلاینده در این استان انتقاد کرد.

«علی اکبر بسطامی» اظهار کرد: بر اساس قانون باید یک درصد درآمد شرکت های نفت و گاز وآلاینده در همان محل و دو درصد آن در مناطق محروم هزینه شود که تا کنون این امر محقق نشده و مجمع نمایندگان استان از نقش نظارتی خود برای هزینه ی سه درصد درآمد شرکت های نفت وگاز در استان ایلام استفاده خواهند کرد.
ووی افزود:

وی با انتقاد از اجرایی نشدن قانون هزینه ی یک درصد درآمد شرکت های آلاینده استان در محل فعالیت آن ها، گفت: مردم استان ایلام بجای سود حاصل از در آمد شرکت های نفتی دود می خورند و سال گذشته از محل درآمد شرکت های صنعتی آلاینده تنها یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به استان ایلام اختصاص یافته که در مقایسه با صنایع آلاینده فعال در استان سهم بسیار ناچیزی است.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به عملکرد شرکت های تولیدی، توسعه ای و خدماتی که دفتر اصلی آن ها در خارج استان است، تصریح کرد: بر اساس قانونی که سال گذشته تصویب شده شرکت های بزرگ موظفند در محل فعالیت خود مالیات پرداخت کنند که این قانون در استان ایلام به درستی اجرا نشده و اداره کل مالیات استان باید پیگیر این موضوع شود.

ایلام یکی از استان های برخوردار از نظر منابع غنی نفت و گاز کشور است که در حوزه نفت با ۶ درصد منابع نفتی کشور در جایگاه سوم و در حوزه گاز با ۱۱ درصد منابع گازی رتبه دوم کشور را دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا