اهدای خون ۳۲۴ هزار تهرانی در ۱۴۰۰/ درخواست برای ماه رمضان

مدیرکل انتقال خون استان تهران خبر داد؛ ...
مدیرکل انتقال خون استان تهران ضمن دعوت از پایتخت نشینان برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان، از اهدای خون ۳۲۴ هزار تهرانی در آخرین سال قرن و با هدف نجات جان بیماران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان تهران، محمدرضا مهدی زاده، با اشاره به اینکه ۴۰۱ هزار و ۸۷۵ پایتخت نشین در طول سال ۱۴۰۰ به مراکز اهدای خون مراجعه کردند، خاطرنشان کرد: از میان این داوطلبان، ۳۲۴ هزار و ۴۴۲ نفر موفق شدند که نام خود را به عنوان یک اهداکننده خون ثبت کنند که نسبت به آمار ۱۳۹۹، شاهد افزایش ۱۲ درصدی همراهی مردم با این فرهنگ نجات بخش و انسان دوستانه هستیم.

وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای استخراج شده از میزان اهدای پلاکت در استان تهران، مشخص شد که ۱۲ هزار و ۷۶۰ تهرانی در راستای کمک به بیماران مبتلا به سرطان، پلاکت خون خود را اهدا کردند که امیدواریم این همراهی در سال جدید، مستمر و پر شور تر از قبل باشد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران ادامه داد: ۱۶۳ هزار و ۴۱۴ نفر از اهداکنندگان خون استان تهران در سال ۱۴۰۰ کسانی بودند که به صورت مستمر و حداقل سالی دو بار این کار ارزشمند را انجام می دهند که آمار مشارکت اهداکنندگان مستمر نسبت به سال ۱۳۹۹ با رشد ۲۵ درصدی همراه بوده است.

مهدی زاده در پایان با تاکید بر ضرورت اهدای خون در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: کاهش مراجعات مردم به مراکز اهدای خون در روزهای ماه رمضان با وجود نیاز روزانه و همیشگی بیماران به خون و فرآورده های خون، نشان دهنده این است که شهروندان در این ماه با عظمت نیز نجات بخش زندگی بیماران باشند.

وی افزود: امسال هم ساعات کاری مراکز اهدای خون در ماه مبارک رمضان تا ساعات شبانگاهی پس از افطار ادامه دارد که برای اطلاع از ساعات فعالیت مراکز اهدای خون می توانید به سایت اطلاع رسانی انتقال خون استان تهران مراجعه کنید.

منبع: اخبار پزشکی مهرنیوز