مدیریت پسماند مراکز درمانی با بهره برداری از سامانه جدید

رئیس سازمان پسماند شهرداری ساری خبر داد: ...

به گزارش خبرنگار ایمنا، «عباس غفوری» امروز یکشنبه_ هجدهم اردیبهشت ماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای طرح تفکیک زباله از مبدا تاکنون، بیش از ۲۸۴۷ تن زباله خشک جمع آوری شده و پیش بینی ما برای جمع آوری زباله خشک تا پایان سال جاری ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن است.

وی با بیان اینکه روزانه ۳۰۰ تن زباله در سطح شهرستان ساری جمع آوری می شود، افزود: از این میزان، ۵۰ تن مربوط به زباله های روستاهای اطراف ساری است که زباله ۶۵ درصد آن مواد غذایی، ۲۰ درصد مواد خشک و ۱۵ درصد مربوط به سایر انواع زباله ها است.

رئیس سازمان پسماند شهرداری ساری آموزش را لازمه اجرای طرح تفکیک زباله در شهر عنوان و خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون، هشت هزار نفر از کارکنان و مدیران دستگاه های اجرایی و دو هزار دانش آموز در شهر ساری آموزش دیده اند. بسیاری از زباله ها قابل بازیافت هستند و از مردم فهیم ساری درخواست می شود با رعایت اصول بهداشتی و تفکیک زباله خشک از تر همکاری بیشتری با سازمان داشته باشند.

غفوری تصریح کرد: به منظور حفظ سلامت عموم شهروندان و محیط زیست در برابر اثرات نامطلوب پسماندهای پزشکی، اطمینان از مدیریت اجرایی ضابطه مند و ایجاد رویه ای مناسب و منظم برای حمل و دفع پسماندها، سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری عهده دار مسئولیت این امر است.

وی گفت: جهت تسهیل همکاری پزشکان و سازمان مدیریت پسماند، سامانه ای توسط کارشناسان سازمان فاوا طراحی شده و به بهره برداری رسیده است که پزشکان ساروی می توانند با ورود به این سامانه مطابق رویه جاری، پسماند مراکز درمانی خود را مدیریت کرده و آماده تحویل کنند.

رئیس سازمان پسماند شهرداری ساری افزود: پزشکان ساروی می توانند با مراجعه به سایت سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری به آدرس Sari.ir/Pasmand به بخش قرارداد پسماند پزشکی مراجعه کنند.

منبع: ایمنا