تشکیل کمیته برنامه ریزی ورزشی و اوقات فراغت کارکنان

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سمنان خبر داد: ...

قاسم ملکدار در حاشیه نشست کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر سمنان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تاکید بر اینکه اهرم اصلی کاهش یا افزایش بهره وری هر سازمان، سرمایه های انسانی آن است، اظهار کرد: کارکنان سازمان ها به خصوص کارکنان خدوم شهرداری سمنان روزانه با حجم بالای کار روبه رو هستند و زمانی برای گذران اوقات فراغت و انجام فعالیت های ورزشی ندارند.

وی افزود: علی رغم میل باطنی، به دلیل مشغله زیاد و نبود وقت، ورزش و فعالیت های بدنی جایگاه ویژه ای میان کارکنان شهرداری ندارد و نیاز است این مهم مورد توجه قرار بگیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: انجام فعالیت های اداری در بخشی از ساختار سازمانی، کارکنان را به سمت نشستن و کار با رایانه سوق می دهد که در نهایت موجب فقر حرکتی در بیشتر کارکنان می شود.

ملکدار با اشاره به تشکیل کمیته برنامه ریزی ورزشی و اوقات فراغت کارکنان شهرداری، تصریح کرد: ورزش و فعالیت بدنی نقش تعیین کننده ای در حفظ و افزایش سلامت جسمی و روحی کارکنان دارد و موجب کاهش استرس، افسردگی و بدخلقی، تکریم ارباب رجوع و بهبود ارتباط با شهروندان می شود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای انجام فعالیت های ورزشی در اوقات فراغت کارکنان در دستور کار کمیته است، گفت: توجه به اوقات فراغت براساس فعالیت های بدنی، نقش بالقوه ای در افزایش نشاط کارکنان دارد و انگیزه آنان را برای ادامه کار و رسیدن به اهداف سازمانی بهبود می بخشد.

منبع: ایمنا