۱۶۴ هزار شهروند تهرانی خون اهدا کردند

در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۱؛ ...
بنابر اعلام انتقال خون استان تهران، ۲۰۷ هزار و ۶۱۱ شهروند تهرانی در ۵ ماه اول سال ۱۴۰۱ به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان تهران، با تلاش های صورت گرفته که همراه با افزایش تعداد و ساعات فعالیت مراکز اهدای خون در سطح پایتخت بود، از آغاز نوروز تا پایان مرداد ۱۴۰۱ و در آمارهای ثبت شده مراکز ثابت و تیم های سیار اهدای خون، ۱۶۴ هزار و نفر از میان مراجعه کنندگان نوعدوست توانستند نام خود را به عنوان اهداکنندگان خون ثبت کنند که آمارهای اهدای خون در پنج ماه اول سال نسبت به وضعیت مشابه در سال ۱۴۰۰، با رشد بیش از ۲۱ درصد همراه بوده است.

بررسی آمارهای مقایسه ای با پنج ماه اول سال گذشته و به تفکیک گروه های مختلف نشان می دهد که اهداکنندگان مستمر با ۱۶ درصد افزایش، اهداکنندگان با سابقه با ۲۷ درصد افزایش و اهداکنندگان بار اول با ۳۰ درصد افزایش در نجات جان بیماران، یاری رسان بودند.

۵ هزار و ۷۳۰ بانوی مهربان تهرانی نیز در بازه زمانی نوروز تا مرداد ۱۴۰۱، به صف اهداکنندگان خون پیوستند و آمارها نشان می دهد نسبت به وضعیت مشابه زمانی سال قبل، شاهد رشد ۵ و نیم درصدی بوده ایم که انتظارها همچنان از زنان و دختران که طلایه دار کارهای خیرخواهانه هستند، بیش از این است و امیدواریم در ادامه سال با افزایش حضور بانوان در مراکز اهدای خون روبرو شویم.

بنابراین گزارش و در طول پنج ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱، ۳ هزار و ۴۳۰ واحد پلاکت برای نجات جان بیماران اهدا شده است که به دلیل عمر کوتاه نگهداشت پلاکت و نیاز روزانه بیمارانی همچون سرطانی ها به این فرآورده خونی، مشارکت بیشتر مردم برای اهدای پلاکت می تواند زندگی بخش این گروه از بیماران باشد.

به دلیل نیاز روزانه بیماران و بیش از ۱۶۰ بیمارستان و مرکز درمانی در استان تهران، اهدای خون یک مسئله ضروری و حیاتی است و حضور مستمر اهداکنندگان خون می تواند پشتوانه ای خوب برای تأمین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران باشد.

منبع: اخبار پزشکی مهرنیوز