۱۳ استان در انتظار رگبار باران و رعدوبرق شدید/خیزش گردوخاک در نوار مرزی ایلام و خوزستان

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان هواشناسی، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور، اظهار کرد: امروز در گیلان، مازندران و برخی مناطق استان های گلستان، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات سمنان و شرق تهران بارش باران و در برخی مناطق به ویژه ارتفاعات رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: یکشنبه _بیستم شهریورماه_ در برخی مناطق گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی، دوشنبه _بیست ویکم شهریورماه_ در ارتفاعات گیلان، مازندران، ارتفاعات جنوبی البرز مرکزی بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق رخ می دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا امروز شنبه در ارتفاعات واقع در هرمزگان و فارس و یکشنبه در دامنه و ارتفاعات فارس، هرمزگان و جنوب کرمان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت انتظار می رود.

وی ادامه داد: اواخر وقت چهارشنبه _بیست وسوم شهریورماه_ در برخی نقاط شمال آذربایجان غربی و شرقی بارش پراکنده رخ می دهد.

به گفته ضیاییان، دوشنبه و سه شنبه دما در اردبیل و استان های ساحلی دریای خزر افزایش می یابد.

وی ادامه داد: امروز و فردا در بعضی ساعات در شرق، شمال شرق، بخش هایی از مرکز و استان های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید، در برخی مناطق به ویژه منطقه زابل خیزش گردوخاک پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، در ایلام و خوزستان در برخی ساعات سرعت وزش باد افزایش می یابد که خیزش گردوخاک در نوار مرزی این دو استان دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: دوشنبه و سه شنبه در برخی ساعات در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و چهارشنبه در بخش هایی از غرب و شمال غرب کشور سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت. امروز و فردا دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا _بیستم شهریورماه_ صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتی گراد و طی دوشنبه _بیست ویکم شهریورماه_ صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

ضیاییان گفت: طی امروز و فردا _نوزدهم و بیستم شهریورماه_ اهواز با دمای ۴۵ و۴۶ درجه سانتی گراد گرم ترین و شهرکرد با دمای هفت درجه سانتی گراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: ایمنا