تاثیر گذاری شرکت های دانش بنیان و خلاق در بخش اقتصادی و صنعتی

...
قانون جهش تولید دانش بنیان که حاصل عزم جزم دولت و مجلس و به پشتوانه همفکری با فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری کشور تصویب شد؛ زمینه ساز توسعه علمی و فناورانه کشور خواهد بود.
خبرگزاری صداوسیما، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، قانون جهش تولید دانش بنیان را ریل گذاری آینده اقتصاد دانش بنیان ترسیم می کند.

در قانون جهش تولید دانش بنیان، به رفع چالش ها و مشکلات شرکت های دانش بنیان و خلاق توجه ویژه شده، همچنین موضوع ایجاد شعب رسیدگی به مسائل این شرکت ها در این قانون مورد توجه جدی قرار گرفته است.

در این قانون بسیاری از مسائل رایج فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری، از جمله مالیات، بیمه، معافیت ها و حضور در بازار سرمایه و مهم تر از همه، فضای استقرار در اماکن شهری مورد توجه قرار گرفته است.

آیین نامه های اجرایی قانون جهش تولید دانش بنیان نیز توسط هیأت وزیران به همه دستگاه ها و نهاد های مرتبط ابلاغ شده است تا همه ظرفیت های تخصصی، قانونی و سازوکار های اجرایی آن را به بهترین شکل به کار بگیرند.
تأثیرگذاری در بخش اقتصادی و صنعتی
شرکت های دانش بنیان و خلاق امروزه به عنوان بازوان فکری و اجرایی مدیران دولتی محسوب می شوند و چند سالی است تأثیرگذاری آن ها در بخش اقتصادی و صنعتی به خوبی برای همه مشهود شده است.
در این آیین نامه ها علاوه بر توجه و نگاه ویژه به برطرف کردن مشکلات و هموارسازی مسیر برای شرکت های دانش بنیان و خلاق، همچنین بخش های مهم دولت مکلف شده اند برای رفع چالش های خود یا بخش های اقتصادی کشور از ظرفیت این شرکت ها استفاده کنند.
بنا بر اعلام مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در یکی از ماده های این آیین نامه ذکر شده که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است نسبت به شناسایی بخش های اقتصادی کشور که از نظر فناوری یا نهاده با ضعف و کمبود مواجه بوده و می توان از ظرفیت ها شرکت های دانش بنیان به منظور رفع آن ها بهره گرفت، اقدام کند.

منبع: اخبار فرهنگی ‌صداسیما