رئیس جمهور: علی رغم تحریم ها و تهدیدها، شاهد اشتیاق کشورها برای همکاری با ایران هستیم

آیت‌الله رئیسی گفت: علی‌رغم اینکه دشمنان فکر می‌کردند با تحریم‌ها و تهدیدها می‌توانند ایران را در انزوا قرار دهند، امروز اشتیاق کشورهای منطقه برای همکاری با کشورمان را می‌بینیم. ...

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، بامداد امروز شنبه ۲۶ شهریورماه پس از بازگشت از سفر ازبکستان و شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان شانگهای، در مورد دستاوردهای این سفر گفت: در راستای تقویت سیاست همسایگی، همه جانبه گرایی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، توجه به همسایگان و کشورهای منطقه و همکاری های آسیایی، سفر به ازبکستان انجام شد و با این نگاه چند اقدام صورت گرفت.

رئیسی بیان کرد: اقدام اول دیدار دوجانبه با رئیس جمهور کشور میزبان بود؛ بیش از ۲۰ سال مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ایران به ازبکستان سفر نداشتند و این متقابلا نیز این صدق می کرد. خوشبختانه دیدار با رئیس جمهور ازبکستان بسیار مفید بود.

وی ادامه داد: دیدارهای دوجانبه نیز با سران کشورهای شانگهای که در این اجلاس شرکت کرده بودند صورت گرفت و بیش از ۱۰ دیدار انجام شد که در این دیدارها مسائل دوجانبه و ارتباطات تجاری و اقتصادی مطرح شد.

رئیس جمهور اظهار کرد: بخش سوم نیز سخنرانی در اجلاس شانگهای بود و در این جلسه اعلام رسمی عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای انجام شد. این مسئله فرصتی بزرگی را در زمینه اقتصادی برای کشورمان فراهم می کند.

رئیسی افزود: خوشبختانه امروز در بازار کشورهای همسایه و منطقه اوراسیا اشتیاق زیادی به تولیدات کشورمان وجود دارد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد. علی رغم اینکه دشمنان فکر می کردند با تحریم ها و تهدیدها می توانند ایران را در انزوا قرار دهند، امروز اشتیاق کشورهای منطقه برای همکاری با کشورمان را می بینیم.

رئیس جمهور در پایان بیان کرد: امیدوارم آنچه در این سفر انجام شد، زمینه برای گام های آینده در جهت توسعه و تقویت سیاست همسایگی و فعالیت های اقتصادی در منطقه باشد تا بتوانیم در نشست های بعدی گام هایی در جهت توسعه روابط در تمامی زمینه ها بین ایران و کشورهای همسایه برداریم .

پایان پیام/ 

منبع: فارس‌نیوز