استفاده از عبارت «گام دوم انقلاب» در عناوین احزاب ممنوع شد

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب گفت: استفاده از عنوان «گام دوم انقلاب» یا عناوین مشابه در عناوین احزاب سیاسی ممنوع است. ...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، عبدالله مرادی مدیر کل دفتر سیاسی وزارت کشور عصر امروز دوشنبه در نشست خبری در مورد جزئیات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، گفت: امروز پنجمین جلسه کمیسیون ماده احزاب در سال جاری برگزار شد. دولت نسبت به احزاب و تشکل های سیاسی رویکرد تسهیل کنندگی دارد و تلاش می کنند فعالیت احزاب، تشکل ها و نخبگان سیاسی در فرآیندهای قانونی خود به سهولت انجام شود.

وی افزود: این تفکر دولت را در راستای نشاط سیاسی ارزیابی می کنیم و احزاب طبیعتا باید بتوانند در فضای سیاسی ایده ها و طرح های خود را آزادانه بیان کنند و در کنار آن نسبت به مواضع و مسئولیت های خود نیز مسئولیت پذیر باشند.

مدیر کل دفتر سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: خانه احزاب محور این نشاط سیاسی است و دولت از ابتدای کار با تلاش خانه احزاب سعی در حمایت از احزاب داشت و از فعالیت ها احزاب استقبال می کند.

مرادی با بیان اینکه یکی از دستورات جلسه امروز به موضوع خانه احزاب باز می گردد، اظهار داشت: طبق تبصره ۷ ماده ۱۰ قانون احزاب، کمیسیون باید دبیری را برای خود انتخاب می کرد که بنده با حفظ سمت به عنوان دبیر کمیسیون ماده احزاب انتخاب شدم.

وی تاکید کرد: گزارش برگزاری مجمع عمومی و انتخابات شورای مرکزی خانه احزاب هم به کمیسیون ماده ۱۰ ارائه و مقرر شد کمیسیون طبق اساسنامه، بررسی ها و اقدامات خود را طبق قانون احزاب انجام دهد.

مدیر کل دفتر سیاسی وزارت کشور گفت: موضوع تأسیس حزب «ایران قوی» در جلسه امروز بررسی شد و در نهایت با اصل تأسیس این تشکل سیاسی مخالفت شد؛ در نتیجه هر گونه فعالیت سیاسی تحت این نام توسط افراد پیشنهاد دهنده این تشکل و دیگران تخلف محسوب خواهد شد.

مرادی گفت: مصوبه بعدی نیز مربوط به ممنوعیت استفاده از عنوان «گام دوم انقلاب» یا عناوین مشابه در احزاب و تشکل های سیاسی است و درخواست ما از رسانه ها این است که این مصوبه را اعلام و اطلاع رسانی کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس‌نیوز