رئیسی: امیدواریم تفاهم طرف های عراقی به تشکیل دولتی مقتدر در عراق منجر شود

رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد که روند سیاسی انتخابات پارلمانی عراق هر چه سریع‌تر با گفت‌وگو و تفاهم طرف‌های عراقی به نتیجه برسد و دولتی قوی و مقتدر تشکیل شود. ...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بعد از ظهر امروز سه شنبه به وقت محلی، در دومین روز از سفر خود به نیویورک، در دیدار «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق که در هتل محل اقامت رئیس جمهور انجام شد، با ابراز تقدیر صمیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت ایران از دولت و ملت عراق بخاطر میزبانی خالصانه و برگزاری باشکوه مراسم اربعین امسال، گفت: امیدواریم هر چه سریع تر روند سیاسی در عراق با تفاهم و گفتگو به تشکیل دولتی مقتدر منجر شود.

رئیسی همچنین با اشاره به سخنان نخست وزیر عراق درباره لزوم تسریع در تکمیل پروژه مسیر ریلی بصره به شلمچه اظهار داشت: رفع گره کوچک این پروژه و تکمیل سریع تر آن نتایج و دستاوردهای عظیمی در گسترش تعاملات و همکاری های دوجانبه و نیز تسهیل تردد زائران به اماکن مقدسه دو کشور خواهد داشت.

رئیس جمهور در ادامه ابراز امیدواری کرد که روند سیاسی انتخابات پارلمانی عراق هر چه سریع تر با گفتگو و تفاهم طرف های عراقی به نتیجه برسد و دولتی قوی و مقتدر تشکیل شود.

آیت الله رئیسی در ادامه با قدردانی از حسن نیت و تلاش های دولت عراق و شخص نخست وزیر این کشور برای بهبود روابط کشورهای منطقه با یکدیگر و از جمله ایران و عربستان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از اصلاح روابط با عربستان استقبال می کند، اما اصرار داریم که این روند بر اساس توافقات و تفاهمات انجام شده در گفتگوهای مسئولان دو کشور در عراق پیش برود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در مناسبات منطقه ای خود همواره منافع امت اسلامی را در نظر داشته است.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق نیز در این دیدار با سپاسگزاری از ابراز رضایت مقامات و مردم ایران از مهمان نوازی مردم عراق از زوار اباعبدالله الحسین ع گفت: مردم عراق تنها به وظیفه خود در قبال زوار عزیز سید و سالار شهیدان عمل کرده اند.

نخست وزیر عراق با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت سیاسی کشورش، از حسن نیت و تلاش های دولت جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاریها با عراق نیز قدردانی کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس‌نیوز