خیزش گرد و خاک در برخی از مناطق کشور/ احتمال رگبار باران در اغلب استان ها

کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال رگبار باران، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی از مناطق کشور خبر داد. ...

به گزارش خبرگزاری برنا؛ کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در جریان تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در ساعات پس از ظهر در مناطق جنوبی کشور از جمله جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب غرب کرمان و شمال استان فارس رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را شاهد هستیم. 

وی شرایط جوی در سایر مناطق کشور را آرام خواند و اعلام کرد: علاوه بر مناطق مذکور در ارتفاعات شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده و خفیف رخ خواهد داد. 

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه، فردا، چهارشنبه، ۳۰ شهریور، ادامه بارش ها را در ارتفاعات شمالی هرمزگان، شمال استان فارس، جنوب کرمان و مناطقی از اصفهان، شرق کهگیلویه و بویراحمد خواهیم داشت، عنوان کرد: در آذربایجان های شرقی و غربی، کردستان و کرمانشاه نیز بارش پراکنده رخ خواهد داد. 

رفیعی برای روز پنجشنبه در مناطقی از آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان و شمال کرمانشاه نیز رگبار باران را پیش بینی کرد و گفت: این استان ها گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را تجربه خواهند کرد که این پدیده سبب خیزش گرد و خاک در این مناطق خواهد شد.

وی افزود: در دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مرکزی و شمال اصفهان نیز احتمال رگبار پراکنده وجود دارد؛ همچنین امروز، سه شنبه، آب های جنوبی کشور به ویژه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و مناطق غربی دریای عمان نیز مواج و متلاطم خواهد بود. 

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان پایتخت را برای امروز، سه شنبه، ۲۹ شهریورماه، صاف تا قسمتی ابری پیش بینی کرد و گفت: تهران امروز در برخی از ساعات وزش باد را شاهد است و بیشنیه دما در پایتخت به ۳۳ درجه بالای صفر خواهد رسید. 

انتهای پیام/

منبع: برنا