سامانه نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر فعال شد

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگرگفت: سامانه نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر برای ثبت درخواست دانشجویان ورودی جدید فعال شد. ...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس  به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، فردین تقی زاده مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگردرباره نقل و انتقال دانشجویان شاهد ایثارگر گفت: مطابق سنوات گذشته سامانه نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر از روز پنجشنبه ۳۱ شهریور ماه تا نهم مهر ماه ۱۴۰۱ فعال شده است و امکان ثبت نام فقط برای دانشجویان جدیدالورود شاهد و ایثارگر واجد شرایط مقطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و دکتری حرفه ای ورودی سال تحصیلی ۰۲-۱۴۰۱  فراهم است  بنابراین در این زمان به درخواست های دانشجویان ورودی سال های قبل ترتیب اثر داده نخواهد شد.

تقاضای دانشجویان به ترتیب اولویت 

وی درباره ترتیب اولویت در رسیدگی به تقاضای دانشجویان تصریح کرد: تقاضای دانشجویان به ترتیب اولویت ۱- فرزند اناث شهید، ۲- فرزند ذکور شهید، ۳- جانباز ۵۰ درصد و بالاتر و آزاده، ۴- همسر شهید،۵- جانباز ۲۵ درصد الی ۴۹ درصد، ۶- همسر جانباز ۵۰ درصد و بالاتر و آزاده، ۷- فرزند اناث جانباز ۵۰ درصد و بالاتر و آزاده، ۸- فرزند ذکور جانباز ۵۰ درصد و بالاتر و آزاده، ۹- همسر جانباز ۲۵ درصد الی ۴۹ درصد، ۱۰- فرزند اناث جانباز ۲۵ درصد الی ۴۹ درصد، ۱۱- فرزند ذکور جانباز ۲۵ درصد الی ۴۹ درصد، مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

تقی زاده با بیان اینکه این اداره کل از پذیرش درخواست های خارج از سامانه معذور است، اظهار کرد:  بررسی درخواست میهمانی و انتقال متقاضیان براساس احراز ۹۰درصد نمره علمی آخرین فرد پذیرفته شده سهمیه شاهد در آن دانشگاه می باشد و رسیدگی به درخواست متقاضیان درصورت عدم بارگذاری کارنامه مرحله اول تراز نمره علمی پذیرفته شده و کارنامه نهایی در سامانه سجاد میسر نخواهد بود.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر افزود:  بررسی درخواست انتقال یا میهمانی تنها در صورت دایر بودن رشته، دوره و گرایش تحصیلی در دانشگاه مقصد امکان پذیر می باشد.

وی ادامه داد: دانشجویان شاهد و ایثارگر متقاضی تغییر رشته/ گرایش و یا انتقال توام با تغییر رشته / گرایش از این سامانه برای ثبت درخواست خود استفاده نکنند.

متقاضیان موظف به ثبت نام در دانشگاه مبدا قبولی هستند

تقی زاده ادامه داد: متقاضیان موظف به ثبت نام در دانشگاه مبدا قبولی هستند و پس از بررسی مدارک و احراز شرایط انتقال یا میهمانی توسط کمیسیون مربوط و اعلام به دانشگاه های مبدا و مقصد، می توانند به دانشگاه مقصد برای ثبت نام و انتخاب واحد مراجعه کنند. 

مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر تصریح کرد: پذیرفته شدگان نیم سال دوم سال تحصیلی ۰۲-۱۴۰۱ بهمن ماه مشمول مجاز به ثبت نام در سامانه نمی باشند.

تقی زاده در پایان خاطر نشان کردند: دانشجویان متقاضی انتقال و یا میهمانی می توانند با مراجعه به سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان نسبت به ثبت درخواست اقدام و کد رهگیری دریافت و نتیجه بررسی را در زمان مقرر از طریق همان سایت با درج کد رهگیری مشاهده کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس‌نیوز