خواهر زمین از مریخ واجب‌تر است! | پیشنهاد غافلگیر کننده دانشمندان

در حالی که همه به دنبال فرستادن انسان به مریخ هستند، گروهی از دانشمندان از مقصدی متفاوت برای اولین سفر بین سیاره ای بشر سخن به میان آورده اند.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، به غیر از ماه، زهره  ناهید نزدیک ترین همسایه ماست و با وجود جو سمی اش، بیشتر از آن چیزی که خیلی ها تصور می کنند، شبیه زمین است.

ناسا از زهره به عنوان دوقلو و خواهر زمین یاد می کند، زیرا اندازه و چگالی آن تقریبا یکسان است.

گازی که به طور گسترده به عنوان «نشانه امیدبخش زندگی» پذیرفته شده، در ابرهای زهره مشاهده شده است و البته هنوز پرسش های  بی پاسخ فراوانی در مورد چگونگی تبدیل شدن این سیاره به یک زمین بایر سوخته وجود دارد.

در مطالعه ای که برای مؤسسه مطالعات فضایی ک ک نوشته شده است، دانشمندان استدلال می کنند که باوجود «انتظار» فرود انسان بر روی مریخ، «پیچیدگی» چنین مأموریتی ممکن است اولین سفر را به یک مأموریت مداری به یکی از قمرهای مریخ کاهش دهد؛ آنهم بدون فرود.

تحت این شرایط، آزمایش قدرت پرواز فضایی با مأموریت در اطراف زهره، امکان پذیرتر و کارآمدتر خواهد بود.

این ماموریت برای کنترل بی درنگ ناوگان پیچیده ای از پهپادها و روبات ها انجام می شود.

گاردین گزارش داد که دکتر ایزنبرگ، یکی از نویسندگان مطالعه و یک دانشمند سیاره شناسی در آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جانز هاپکینز، در کنگره بین المللی فضانوردی در پاریس در مورد چشم انداز عبور از کنار زهره صحبت کرد.

برنامه فعلی ناسا، سفر از ماه به مریخ است. ایزنبرگ اما می گوید: «ما در تلاش هستیم تا زهره را به عنوان یک هدف اضافی در این مسیر مطرح کنیم.»

درست است، زهره در مقابل مریخ قرار دارد و زمین در وسط، اما رفتن به زهره ممکن است به نظر برسد که اشتباه است، اما با پیچاندن فضاپیما به دور زهره و استفاده از انرژی حاصل از مدار آن، فضانوردان در فضایی که «دستیار گرانشی» نامیده می شود، رانده می شوند.

بیشتر بخوانید:

آیا بیگانه ای در سیاره زهره وجود دارد؟ | پاسخ جالب دانشمندان دانشگاه کمبریج

ایزنبرگ و همکارانش در این مطالعه توضیح می دهند که یک ماموریت از زمین به مریخ تا زهره و سپس بازگشت به خانه حدود دو سال طول می کشد.

منبع: همشهری