تردد روزانه ۸ هزار خودرو در پارکینگ زائر قم

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود طبیبی با تاکید به تمهیدات و اقدامات شهرداری قم در حوزه حمل ونقل و ترافیک در ایام نوروز، اظهار کرد: فراهم کردن رفت وآمد راحت تر و سهل تر برای مسافران و زائران، مهم ترین هدف شهرداری در ایام تعطیلات نوروزی بوده است.

وی افزود: برای ساماندهی ورودی های به عنوان نقطه ابتدایی شهر امسال با کمک دوربین های نظارتی ساماندهی میدان شهدای ۷۲ تن و ایجاد نظم در انتقال مسافران در دستور کار قرار گرفته است.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم، تصریح کرد: تمام اتوبوس ها و تاکسی های زیر نظر شهرداری در میدان شهدای ۷۲ تن کار انتقال مسافر را به خوبی انجام داده و سعی شده خودروهای شخصی توسط دوربین های هوشمند کنترل و نظارت شوند.

وی در خصوص همکاری و هماهنگی سازمان پایانه ها و پلیس راهور، گفت: در صورت هرگونه توقف خودروها و تجمع مسافر، از طریق پایانه مسافربری و اداره کل راهداری پیش بینی سرویس ها اضافه شده تا زمان توقف مسافر از زمان پیش بینی شده بیشتر نباشد.

طبیبی با بیان اینکه نظارت و رصد میدان ۷۲ تن و نظم ایجادشده قابل رضایت بوده است، اظهار کرد: امسال هماهنگی و همکاری بین ارگان ها در بالاترین سطح بوده و در ایجاد ایمنی و نظم تأثیر بسیاری داشته است.

وی در خصوص وضعیت پایانه ها و ورودی های دیگر شهر، تصریح کرد: در پایانه خرمشهر و فدک نیز همین نظارت انجام شده و تاکسی، مینی بوس و اتوبوس کافی برای انتقال مسافران به داخل شهر حضور داشته تا مسافرانی که شهر قم را به عنوان مقصد انتخاب کرده اند، امکانات حمل ونقلی خوبی دریافت کنند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه تأمین و پارکینگ کافی در ایام نوروز از دیگر برنامه های شهرداری بوده است، ادامه داد: نظافت پارکینگ های زیر نظر شهرداری قبل از آغاز تعطیلات در دستور کار قرار گرفت و دو دستگاه ویژه شست وشوی پارکینگ خریداری شد.

وی با تأکید بر اینکه پارکینگ زائر در ایام نوروز روزانه پذیرای هشت هزار خودرو بوده است، گفت: در پارکینگ شرقی نیز تعداد شش هزار خودرو در آن تردد داشته و در پارکینگ کاظمی نیز پارک خودرو انجام شد.

طبیبی خاطرنشان کرد: فاصله زیاد بعضی از پارکینگ ها با حرم مطهر مورد توجه بوده و تابلوهای لازم برای هدایت مسافران به سمت حرم مطهر نصب شده است و تلاش داریم تا سال آینده شرایط مناسب تری برای اطلاع رسانی و هدایت به سمت پارکینگ و حرم مطهر ایجاد شود.

منبع: ایمنا