گامی در راستای تحقق شعار کرج پایتخت کتابخوانی کشور

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن برجی امروز شنبه_ بیست ونهم آبان ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ مطالعه و ترویج کتابخوانی در بین آحاد جامعه، اظهار کرد: در عصر حاضر کتاب و کتابخوانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و لزوم اقدام تأثیرگذار جهت جذب شهروندان به سوی این عنصر انسان ساز به شدت احساس می شود.

وی افزود: امور کتابخانه های سازمان فرهنگی شهرداری کرج با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی استان، در اقدامی متفاوت و در راستای تحقق شعار کرج پایتخت کتابخوانی کشور ، آئین نکوداشت هفته کتاب را روز یکشنبه بیست ونهم آبانماه ساعت ۱۱ صبح در تالار بزرگ شهیدان نژاد فلاح برگزار خواهد کرد.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرج خاطرنشان کرد: اصلی ترین هدف این آئین ایجاد شوق مطالعه، نویسندگی، خلاقیت و تعمیق باورهای درست در زمینه فرهنگ و ارزش ها است.

برجی تصریح کرد: از برنامه های متنوع این رویداد خاص فرهنگی می توان به رونمایی از نگاره فاخر و زیبای کتاب استان البرز، شعرخوانی شاعران مطرح استان البرز، تجلیل از نویسندگان و شاعران منتخب کشور، کارگاه آموزشی مهارت مطالعه ویژه معلمان، شاهنامه خوانی و بسیاری از اتفاقات خوب دیگر اشاره کرد.

وی ضمن دعوت از عموم مردم استان البرز و شهر کرج، جهت حضور در این رویداد فرهنگی ابراز امیدواری کرد: گام های مؤثر در ترویج کتابخوانی به این شکل برداشته شود تا با همکاری تمام دستگاه های مسئول بتوانیم کرج را به عنوان پایتخت کتابخوانی کشور معرفی کنیم.

منبع: ایمنا