اسلام از همان بدو ظهور برای زن جایگاه و ارزشی والا قائل بود

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: ...
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: اسلام از همان بدو ظهور برای زن جایگاه و ارزشی والا قائل بود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین احمد رضا پورخاقان در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی و دادستان نظامی استان آذربایجان غربی که در مجموعه فرهنگی امام علی ع انتظامی استان برگزار شد ضمن تبریک میلاد حضرت زینب کبری س با اشاره به اتفاقات اخیر که به بهانه حمایت از جایگاه زن در کشور ایجاد شد، گفت: در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به زن و جایگاه زن توجه نشده است.

وی افزود: آن روزی که در همین اروپای به ظاهر متمدن، اساسا ارزشی برای زن قائل نبودند، این اسلام بود که جایگاه واقعی زن را به دنیا معرفی کرد و مثال بارز آن در قرآن کریم حضرت مریم و آسیه می باشد که به عنوان شاخص و الگو معرفی شده اند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشورخاطر نشان کرد: در تاریخ اروپا تا همین صد سال پیش زن حق ارث و حق رأی نداشت اما اسلام از همان بدو ظهور برای زن جایگاه و ارزشی والا قائل بود و نمونه بارز آن وجود نازنین حضرت زهرا س است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور در ادامه با اشاره به خدمات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی در سازندگی و آبادانی گفت: در کشور با وجود داشتن مشکلات و کاستی ها، خدمات زیادی در جهت محرومیت زدایی انجام گرفته و در حوزه علم و تکنولوژی و صنعت دفاعی کشور پیشرفت های زیادی داشته ایم.

وی با بیان اینکه انتقاد ها بایستی منطقی و سازنده باشد، گفت: انتقاد سازنده و عقلایی با وجود مسئولان انتقاد پذیر و کارآمد موجب رشد و تعالی مردم و جامعه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که سازمان قضایی نیروهای مسلح از جایگاه ویژه و حساسی برخوردار است، تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح در اولویت سیاست های سازمان قضایی نیروهای مسلح است و این سازمان با برگزاری مداوم دوره های آموزشی، نقش مهمی در کاهش جرایم داشته است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور اظهار کرد: علی رغم زحمات جهادگونه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، چنانچه افرادی از این نیروها مرتکب جرم شده باشند شناسایی و بدون اغماض به پرونده آنها رسیدگی می کنیم.

در این مراسم کریم نوروزی به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی و اکبر عبدالله پور به عنوان دادستان نظامی جدید استان آذربایجان غربی معرفی و از زحمات رضا صمیمی رئیس سابق این سازمان و رسول صبحدل دادستان سابق نظامی استان قدردانی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا