خبرهای خوش استاندار خراسان جنوبی برای حوزه بهداشت و درمان استان

استاندار خراسان جنوبی که امروز با وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی دیدار داشته از خبرهای خوش این دیدار با مردم استان سخن گفت. ...

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ دکتر جواد قناعت در گفتگو با بخش خبری شبکه خاوران اظهار داشت: بسیار خرسند هستم که به استحضار مردم استان برسانم در ادامه خدمات دولت سیزدهم و در طلیعه سال دوم دولت مردمی ایران قوی، دو پروژه مهم در راستای اقدام تحولی و محرک توسعه استان برای تکمیل زیرساخت پزشکی و درمانی به ثمر رسید.

وی افزود: یکی از این پروژه ها، ارتقای دانشکده پرستاری قاینات به دانشکده علوم پزشکی با پیگیری های مکرر دانشگاه علوم پزشکی استان است.

استاندار ادامه داد: با همکاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مساعدت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، این طرح در شورای گسترش وزارت بهداشت مصوب و ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت : پروژه دوم هم مربوط به شهرستان فردوس است که بر اساس نیاز، ضرورت، ظرفیت و زیرساخت لازم موجود و نیز پیگیری های مکرر دانشگاه علوم پزشکی استان و  نماینده مردم شهرستان های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی و در نهایت جلسه امروز در حضور وزیر بهداشت و درمان، مجوز ارتقای دانشکده پیراپزشکی به دانشکده علوم پزشکی صادر شد.

قناعت یادآور شد :با دستور وزیر بهداشت و درمان در اسرع وقت باید نسبت به آموزشی شدن بیمارستان فردوس اقدام و این موضوع در اولین شورای گسترش مطرح و مصوب شود.

به گفته وی؛ بعد از اخذ این مجوز و موافقت، مراحل اداری به سرعت پیگیری خواهد شد و به زودی شاهد ابلاغ این مصوبه خواهیم بود.

استاندار با تأکید بر این که کار تمام شده و دستور وزیر بهداشت را گرفته ایم، خاطرنشان کرد: باید مراحل اداری آن طی شود که این موضوع نیز در اولین جلسه شورای گسترش مطرح خواهد شد لذا این اتفاق مبارک را به مردم استان و به ویژه در قاینات و فردوس باید تبریک گفت.

قناعت اظهار امیدواری کرد؛ این اقدام در راستای توسعه زیرساخت ها و رفع نیازمندی ها مؤثر واقع شود.

وی ضمن تقدیر از همت بالای وزیر مردمی و انقلابی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابت عنایت ویژه به خراسان جنوبی و  تلاش برای رفع محرومیت استان، تصریح کرد: تلاش و همت و  پیگیری نمایندگان مردم در مجلس و به ویژه نماینده مردم شهرستان قاینات و زیرکوه و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در به ثمر رسیدن این اقدام مهم جای تقدیر دارد.

به گفته وی؛ امروز در دیدار با وزیر بهداشت، ضمن بررسی آخرین وضعیت حوزه بهداشت و درمان استان، احداث شرکت داروسازی در خراسان جنوبی با مشارکت بخش خصوصی موافقت اولیه اخذ شده که ارزشمند و نوید بخش خواهد بود.

استاندار افزود: در دیدار با رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از مساعدت انجمن خیرین سلامت و پیگیری های مجلس قدردانی و برای استفاده از این کمیسیون در راستای حل مشکلات استان رایزنی شد.

قناعت تأکید کرد: با توجه به موافقت وزیر، پیش بینی می شود حداکثر تا دو هفته آینده روال اداری این مصوبه طی گردد.

وی همچنین با اشاره به موافقت اولیه معاون درمان وزارت بهداشت در زمینه تخصیص دو دستگاه ام. آر. آی نیز گفت: خرید این دو دستگاه برای شهرستان های فردوس و طبس باید در کمیسیون صرفه جویی ارزی تأمین اعتبار شود.

به گفته وی؛ بنا به وعده انجام شده، این دو دستگاه تا پایان سال به استان تزریق خواهد شد.

 

انتهای پیام

خبرنگار:مرضیه شهریاری

منبع: برنا