احتمال شیوع موج جدید کرونا در زمستان دور از انتظار نیست

متخصص بیماریهای عفونی: ...
دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: احتمال شیوع موج جدید کرونا در بهمن و اسفندماه دور از انتظار نیست.

دکتر سید جلیل موسوی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه شرایط کرونایی استان کاملا پایدار و رضایت بخش است، اظهار کرد: اما احتمال شیوع موج جدید کرونا در بهمن و اسفندماه دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زیرشاخه های جدید اومیکرون در آمریکای شمالی، جنوبی و برزیل، اروپا و شرق و جنوب آسیا به شدت طغیان می کند، گفت: این ویروس در بیش از ۳۰ کشور در حال گردش بوده و شدت انتشار آن بالا است اما شدت بیماری نسبتا خفیف است.احتمال دور زدن سیستم ایمنی در سویه های جدید بیشتر است لذا اثربخشی درمانهای آنتی بادی و مونوکلونال به شدت کاهش یافته است.

دکتر موسوی با اشاره به آخرین آمار شیوع کرونا در استان افزود: در حال حاضر ۹۱ بیمار در بخشهای کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد تست ۱۱ نفر مثبت و با تشخیص قطعی بستری شدند.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته مورد مبتلای جدید مثبت کرونا در استان گزارش نشده است، گفت: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان بستری مثبت و فوتی مثبت کرونا ثبت نشده است.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان تصریح کرد: خوی همچنان در تعداد بیماران بستری در بین شهرستانهای استان، پیشتاز است.

دکتر موسوی با اشاره به رنگبندی کرونایی استان نیز افزود: شهرستانهای خوی، چایپاره، شوط و اشنویه زرد و مابقی شهرستانهای استان آبی است.

این متخصص بیماری های عفونی در ارومیه با بیان اینکه در حال حاضر در فصل بیماریهای حاد تنفسی از جمله سرماخوردگی، آنفلوآنزا، کرونا ، بیماریهای آلرژیک ، تشدید آسم، تشدید برونشیت های مزمن هستیم ، افزود: آنفلوانزا همچنان مسئله اول کشور و استان است. لذا شهروندان همچنان به رعایت پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک در تجمعات توصیه می شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا