بیش از ۴۳۸ میلیارد ریال برای اجرای طرحهای آبخیزداری آذربایجان غربی هزینه شد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان: ...
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از ۴۳۸ میلیارد ریال برای اجرای طرحهای آبخیزداری استان هزینه شده است.

صمد موسوی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه عملیات آبخیزداری زیر حوضه گرم آباد،نستان، حراملو، خانقاه سرخ، دهکیر،گرده، کلیسا کندی، مشرف و سه کانی ۱۱پروژه آبخیزداری هستند که در سال جاری توسط اداره کل منابع طبیعی استان اجرا شده است، اظهار کرد: کل اعتبارات صرف شده برای اجرای این پروژه ها آبخیزداری امسال ۴۳۸میلیارد و ۳۴۸میلیون ریال هزینه شده است.

موسوی افزود:بزرگترین طرح های آبخیزداری اجرا شده در سال جاری مربوط به دو زیر حوضه کرم آباد و قورشاقلو با ۱۷فقره سازه ملاتی با اعتبار ۶میلیارد تومان و حوزه حراملو با حجم عملیاتی ۱۱۰۰مترمکعب و اعتبار ۱۰میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰درصد طرح های آبخیزداری استان در سال گذشته اجرا شده است، تصریح کرد: طی سال گذشته ۲۳میلیارد تومان برای اجرای طرح های آبخیزداری اختصاص داده شده بود که با اجرای صد درصدی طرح ها همه اعتبارات تخصیص یافت و برگشت منابعی به مرکز نداشتیم.

موسوی در خصوص هدف از اجرای طرح های آبخیز داری نیز اظهار کرد: جلوگیری از سیلاب و رسوب منطقه، جلوگیری از فرسایش خاک منطقه، افزایش پوشش گیاهی منطقه از جمله اهداف اجرای این طرح ها هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا