دولت سیزدهم توجه ویژه ای به حوزه جوانان دارد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت : دولت سیزدهم که با رویکرد مردم محوری روی کار آمده است نگاه ویژه ای به جوانان دارند. ...

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، احسان کامرانی در چهارمین جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان با حضور مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت توجه به تشکل ها و سازمان های مردم نهاد، عنوان کرد: تشکل های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد ظرفیت مهمی هستند که می توانند به تقویت ارتباط بین مردم و دولت و حکمرانی کمک شایانی کنند. وی افزود: ایجاد نشاط اجتماعی و تقویت سرمایه اجتماعی در جامعه موضوع مهمی است که با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد پیگیری و دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد : دولت سیزدهم با رویکرد بهره گیری از طرفیت های مردمی برای رشد و اعتلای کشور روی کار آمده است و در این دولت تشکل های مردمی برای پیشبرد امور کشور جایگاه ویژه ای دارند.

کامرانی با اشاره به اهمیت پویایی سمن های مردم نهاد، تصریح کرد: فعالیت مستمر و پویایی تشکل های مردم نهاد برای پیشبرد ماموریت ها در چهارچوب اساسنامه از اهمیت بسزایی برخوردار است و در صورتی که سمنی غیر فعال است وضعیت آن ضروری است تعیین تکلیف گردد.

وی با تاکید ارائه آموزش به سمن ها، اظهار داشت: ارائه آموزش به سمن ها و تشکل های اجتماعی برای فعالیت در چهارچوب اساسنامه سمن و خودداری از فعالیت خارج از چهارچوب وظایف از اهمیت بسزایی برخوردار است و با ارائه آموزش های متوالی سمن ها با جدید ترین قوانین این بخش آشنا و زمینه فعالیت آنها مهیا تر می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفت: برخی سمن ها با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های که دارند خدمات مناسبی در حوزه های آموزشی، فعالیت های توانمند سازی، خیریه ،محیط زیست و عمرانی در سطح ملی ارائه کرده اند که نشان از جایگاه این نهاد ها در توسعه کشور است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به جوانان در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی دارند و این نگاه متعالی مقام معظم رهبری به جوانان زمینه ساز درخشش این قشر مهم جامعه در حوزه های مختلف شده است.

کامرانی افزود: مقوله جوانان حوزه وسیعی که زمینه کار در این بخش برای فعالان این بخش مهیا است و هرمزگان آماده میزبانی از نشست های ملی ، منطقه ای و بین الملل در حوزه جوانان است.

انتهای پیام

منبع: برنا