رونمایی از مدرن‌ترین تاکسی هوایی با برد ۵۰۰ کیلومتر | کاوریت ایکس ۵ آسمان را می‌شکافد

شرکت هوریزن برای اولین بار قرار است آزمایش پروازهواپیمای «کاوریت ایکس ۵ ای وی تی او ال» را انجام دهد، این هواپیمای از قابلیت جدا کردن بال های خود برخوردار است.  

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیو اطلس، «کاووریت ایکس ۵» Cavorite X۵ یک طراحی جذاب تاکسی هوایی«ای وی تی او ال» است که می تواند پوشش بال های خود را از هم جدا کند تا فن های بالابر عمودی خود را نمایان کند. این تاکسی هوایی ساخت کمپانی «هوریزن» همچنین میتواند بال های خود را را برای پروازهای کروز دوربرد با سرعت بالا ببندد.
 



این هواپیمای عمود پرواز اکنون آزمایش پرواز نمونه اولیه خود را آغاز کرده است. این تاکسی پرنده که دارای فن های بالابر سرپوشیده است، نوید حمل چهار مسافر و یک خلبان را با سرعت قابل توجه ۲۸۰ مایل در ساعت ۴۵۰ کیلومتر در ساعت می دهد که آن را به یکی از سریع ترین طرح های تاکسی هوایی دوران ما تبدیل می کند. نیروی محرکه هیبریدی گازی/برقی آن نیز برد پروازی تا  ۳۱۰ مایل ۵۰۰ کیلومتر را به همراه ذخایر اضطراری دست نخورده، تضمین می کند.
در این مرحله، شرکت «هوریزن» اعلام کرده که تست های اولیه شناور متصل به پایان رسیده است و X۵ به زودی آزمایش انتقال پیچیده آیرودینامیکی خود را بین حالت های شناور و کروز در تونل باد «ایس کلیماتیک» در نزدیکی تورنتو آغاز خواهد کرد.
 


بیشتر بخوانید:

تصاویر رونمایی از یک تاکسی هوایی شیک | صد برابر کم صداتر از بالگرد

به گفته براندون رابیسنون بنیانگذار شرکت «هوریزن»، نمونه آزمایش شده بسیار پایدار اس و، تنها با استفاده از ۶۵ درصد نیروی خود قادر به شناوری کامل در آسمان است، در جریان این تست  ۲۰ درصد از فن های این هواپیما غیرفعال شده است تا توان سیستم آزمایش شود. این نمونه که مورد آزمایش قرار گرفته یک هواپیما در مقیاس بزرگ با طول بال های ۶.۷ متر، بیش از ۴.۶ متر طول و قادر به دستیابی سرعت بیش از ۱۷۵ مایل در ساعت ۲۸۲ کیلومتر در ساعت است.  آزمایش این نمونه همچنان داده های ارزشمندی به دست می دهد که مدام در حال بهبود و در طراحی  مقیاس نهایی این هواپیما به کار خواهد رفت.  

منبع: همشهری