اپوزیسیون ایرانی چگونه کاسبی می کند؟

...

سیاوش اردلان مجری بخش فارسی شبکه BBC که مدت زیادی نیز با رادیو فردا ارگان سازمان سیا همکاری داشته است در توئیتی اعتراف کرده که هدف براندازان از ایجاد آشوب در ایران کاسبی و درآمدزایی و ایجاد موقعیت و اعتبار برای خود است.

این در حالی است که سیاوش اردلان خودش از حامیان اعتراضات داخلی ایران بوده و در توئیتی درباره پیام هماهنگ رهبران اپوزیسیون در شب آغاز سال جدید میلادی از اتحاد براندازان و آشوب ها در ایران حمایت کرده بود.

اعتراف براندازان به کاسبی از ایجاد آشوب ها در ایران در گذشته نیز سابقه داشته است. به طور مثال در صوت منتشر شده از سالومه سیدنیا، مجری شبکه منوتو، سالومه اشاره می کند که مصی علی نژاد از کیوان عباسی، مدیر این شبکه، مبلغ ۱۰ هزار پوند طلب کرده است و سالومه در ادامه تأکید می کند که مصی علی نژاد فقط دنبال این چیزها، یعنی پول است. این را بگذارید کنار دریافت مستقیم حقوق مصی پولی نژاد از دولت آمریکا.

در اسناد منتشرشده از govtribe مشخص است که مصی علینژاد مبلغ ۴۰۰ هزار دلار از دولت آمریکا دریافت کرده است.

فرداد فرحزاد، مجری سعودی اینترنشنال، در مصاحبه ای اعلام می کند که هرکجا بیشتر پول بدهد، می روم، حتی به دشمن ایران هم باید خدمات بدهم و منافع ایران برای من اهمیت ندارد. درواقع فرحزاد، مزدوری و کاسبی ضد انقلاب را به شکل عریان بیان می کند.

ابی خواننده ساکن آمریکا نیز در هفته های گذشته در جمع فارسی زبانان واشنگتن حاضر شده و نقش لیدر شعار را بازی کرد. هنوز چندسالی نمی گذرد که او رسما اعلام کرد موضوع خلیج فارس بحثی سیاسی است و من هم سیاستمدار نیستم و دیگر این ترانه را نمی خوانم. حالا وقتی پای دلار وسط باشد ابی هم سیاسی می شود، یعنی دلار برای این جماعت از وطن نیز با اهمیت تر است.

اخیرا نیز شهرام همایون از چهره های حامی سلطنت طلبان که برای براندازی در ایران تلاش می کند در واکنش به حضور حمید فرخ نژاد در شبکه سعودی اینترنشنال به موضوع کاسبی او اشاره کرد و گفت: «همه این اقدامات به پول برمی گردد و به این کار ها «مزدوری» گفته می شود، مزد می گیرد و کار انجام می دهد.» او همچنین به این نکته اشاره داشت که فرخ نژاد برای هر مصاحبه ۱۵۰ پوند دریافت می کند

همچنین ریحانه پارسا چندی پیش در اینستاگرام اعلام کرده بود احسان کرمی و برزو ارجمند که طی هفته های اخیر تلاش کردند نقش لیدر اغتشاشات را بازی کنند در واقع از این مسیر برای کسب درآمد استفاده کرده اند.

طبق سخنان ریحانه پارسا که خودش در اغتشاشات اخیر نقش یک لیدر را بازی میکرد درست وقتی این جماعت برزو ارجمند، احسان کرمی و.. ، بلاگر ها و سلبریتی های داخلی را مجبور به همراهی با اغتشاشگران و تعطیلی کارهایشان می کردند خودشان مشغول راه اندازی کاسبی جدیدشان بوده اند.


انتقاد محمد معتمدی به تناقضات سلبریتی های کاسب

این تنها بخشی از اعترافات اپوزیسیون از کاسبی با پروژه های براندازی است. در واقع به نظر می آید افشاگری های براندازان در موضوع کاسبی علیه هم به دلیل دعوا برای سهم خواهی بیشتر است در عین حال جوانان ایرانی را با تحریک و افزایش هیجان، تشویق به آشوب های کف خیابانی می کنند.

منبع: فارس

منبع: اخبار سرگرمی باشگاه‌خبرنگاران