توهم را از ذهنتان کنار بگذارید و به واقعیت بازگردید

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان از برخی طرف‌های لبنانی خواست توهم‌ها را از ذهن و برنامه و زندگیشان بیرون کنند و به واقعیت بازگردند تا با یکدیگر بحران لبنان را حل کنند. ...

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان اظهار کرد: هیچ گروه، حزب یا دولت خارجی هر چند قدرتمند نمی تواند بحران ساختاری کشور را برطرف کند، پس حل این بحران تنها با  بحث و بررسی، توافق، دیدار و گفتگو با همه ممکن است تا همه در کنار یکدیگر در ساخت کشور مشارکت داشته باشند و این موضوعی است که ما همواره خواستار آن بوده و هستیم.

هاشم صفی الدین در ادامه تأکید کرد: کشور با اختلافاتی مواجه است و اگر مسئولان زودتر مسئولیت های خود را آن گونه که باید بر عهده نگیرند، کشور با مشکلات بیشتری مواجه می شود.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان اظهار کرد: جهان، منطقه و حوادث جهان همگی در آستانه معادلات و تغییرات جدیدی قرار داشته و آنچه در روسیه و اوکراین رخ می دهد، آغاز این تحولات نبوده و پیش از آن، حوادثی رخ داده و در ادامه نیز حوادث دیگری رخ خواهد داد، پس کسی که در سرزمینش قدرتمند و ریشه دار نبوده و آماده نباشد، معادلات خارجی برای تحقق منافع طرف های خارجی اعمال خواهند شد و آن زمان منافع لبنان در برابر منافع خارجی متوقف خواهند شد.

او در ادامه گفت: زمانی که خواستار تسریع در دیدار و گفتگو و بحث و بررسی روشن می شویم، برای این است که مقاومت کنیم و کشورمان در برابر تمامی تغییرات منطقه مقاومت کند، در غیر این صورت زمام امور به دست طرف های خارجی می افتد و ما می دانیم این طرف ها کشور، ملت و آینده لبنان را به کجا خواهند برد، همین طرف ها زمانی که پشتیبانی های برقی ایران متوقف شد، هیچ کاری نکردند و همین طرف ها وعده گاز نصر و برق اردن را دادند و الان بیش از یک سال و نیم می گذرد و آنها هیچ کاری نکردند، آنها اهمیتی نمی دهند و تنها چیزی که برایشان اهمیت دارد، منافع و برنامه های خودشان است.

این چهره حزب الله لبنان در پایان نیز از برخی طرف ها خواست توهم ها را از ذهن و برنامه و زندگیشان بیرون کنند و به واقعیت بازگردند تا با یکدیگر بحران لبنان را حل کنند و در کنار یکدیگر باشند، این همان حکمت، منفعت و درخواستی است که همواره به خاطر کشور و آینده اش داریم.

انتهای پیام/

منبع: آنا