اپل واچ جان یک زن را نجات داد

...

الین تامپسون، ۵۹ ساله، در آوریل ۲۰۱۸ از حملات صرع رنج می برد. او تحت درمان قرار گرفت و آزمایشات بیشتر نشان داد که او هیچ مشکل سلامت دیگری ندارد، اما با این وجود، همچنان از تشنج رنج می برد.

در این ماه، الین پس از آن که اپل واچ او با علامت هشدار قرمز، چشمک می زد، متوجه شد که قلبش ریتم نامنظم دارد. الین پس از تداوم تشنج خود تحت درمان دارویی قرار گرفت تا از این طریق مشکل تشنج خود را رفع کند.

در فوریه ۲۰۲۲، اشلی تامپسون دختر او گفت که مادرش باید برای نظارت بر وضعیت خود یک ساعت اپل همراه داشته باشد.

الین گفت: وقتی یک روز از خواب بیدار شدم، هشدار اپل قرمز بود، بنابراین به دکتر رفتم و نتایجی را که ساعت ثبت کرده بود به او نشان دادم.

پزشکان گفتند که الین دچار انسداد دهلیزی-بطنی شده است، انسدادی در قلب که به خاطر آن قلب کندتر یا با ریتم غیر طبیعی می زند.

برخی از افراد با این عارضه به دنیا می آیند؛ در حالی که برخی دیگر بعدا در زندگی به آن مبتلا می شوند. این عارضه می تواند ناشی از سایر بیماری های قلبی، مانند حمله قلبی، دارو های تجویزی یا جراحی قلب یا بیماری هایی مانند بیماری لایم باشد. الین معتقد است که اگر ساعت اپل نداشت، جان خود را از دست می داد.

در نهایت به آیلین یک دستگاه ضربان ساز داده شد که تا آخر عمر باید از آن استفاده کند. او بقای خود را مدیون ساعت اپل می داند که به موقع مشکل را کشف کرد.

منبع: The Sun

منبع: اخبار علمی باشگاه‌خبرنگاران