کمبودی در تأمین سیستم گرمایشی مناطق زلزله زده خوی وجود ندارد

استاندار آذربایجان غربی: ...
استاندار آذربایجان غربی با تأکید بر خدمات رسانی به مردم زلزله زده خوی، در سرما ماندن حتی یک خانواده آسیب دیده را غیر قابل قبول دانست و گفت: امکانات لازمی همچون سیستم گرمایشی برای زلزله زدگان فراهم شده و کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان شامگاه ۲۹ دی ماه در جمع اهالی روستای وار شهرستان خوی اظهار کرد: دستگاه های خدمات رسان از جمله هلال احمر، بنیاد مسکن و شرکت هایی همچون برق و آب از همان ساعات اولیه وقوع زلزله جهادی وار پای کارند تا خدمات لازم به زلزله زدگان داده شود.

وی با بیان اینکه صدمات به واحدهای مسکونی در مقایسه با زلزله مهرماه کمتر است، افزود: به دلیل وقوع پی در پی پس لرزه ها، خانواده های زلزله زده روحیه مناسبی ندارند که باید در همین راستا اقدامات لازم برای ایجاد شرایط مناسب  فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه عملیات نوسازی و بازسازی واحدهای آسیب دیده باید سریعا آغاز شود، گفت: باید اعلام کنیم بیش از ۶۷ درصد واحدهای آسیب دیده در زلزله مهرماه خوی در عرض سه ماه بازسازی شدند و این یک عملکرد کم نظیر محسوب می شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سخنان رییس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص حمایت دولت از زلزله زدگان، تاکید کرد: با حمایت دولت مردمی تسهیلات ارایه شده برای بازسازی و کمک های بلاعوض به زلزله زدگان افزایش می یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا