جانشین روابط عمومی کل سپاه: شکوه قدرت بازدارندگی ایران اسلامی مرهون تلاش های رسانه ای است

جانشین روابط عمومی کل سپاه گفت: اگر تصویر با شکوهی از قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح ایران نزد افکار عمومی داخل و خارج داریم، بخش اعظم آن مرهون تلاش هوشمندانه ای است که در حوزه انعکاس این اقتدار توسط اصحاب رسانه رقم خورده است. ...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، یدالله ربیعی جانشین روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت وگویی درباره برگزاری دو سالانه فرهنگی رسانه ای نیروهای مسلح، گفت: موضوع روابط عمومی و رسانه در مجموعه سپاه پاسداران از همان روزهای نخستین دستور حضرت امام ره مبنی بر تشکیل این نهاد مردمی و انقلابی، به عنوان یکی از ارکان سازمانی مورد اهتمام و توجه قرار داشته است و تا امروز به رغم برخی مشکلات و کمبودها، به مسئولیت های خطیر خود در حوزه های مأموریتی که در حقیقت ایجاد پل ارتباطی با جامعه و افکار عمومی و انعکاس مواضع، کارکردها و عمل کرده است.

وی افزود: امروزه قدرت کشورها و جوامع، بویژه نیروهای مسلح، در حوزه افکار عمومی قابل تعریف است که بخش مهم آن با استفاده از ابزارهای رسانه ای و بسترهای تعامل با افکار عمومی و جامعه هدف پدیدار و در معرض قرار می گیرد.

جانشین روابط عمومی کل سپاه با اشاره به نقش رسانه و روابط عمومی سازمان های نیروهای مسلح در ترسیم قدرت دفاعی و بازدارنده کشور، تصریح کرد: اگر امروز تصویر با شکوهی از قدرت بازدارندگی کم نظیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نزد افکار عمومی داخل و خارج به ویژه نزد دشمنان داریم، بخش اعظم آن مرهون تلاش هوشمندانه و هنرمندانه ای است که در حوزه انعکاس این اقتدار و قدرت توسط اصحاب رسانه و روابط عمومی های نیروهای مسلح رقم خورده است.

ربیعی با اشاره به روند تاریخی فعالیت های روابط عمومی این نهاد، خاطرنشان کرد: سپاه در چند دوره ای که شاهد تغییر و تحول ساختاری و سازمانی به ویژه در حوزه روابط عمومی بوده، از فرصت ها و ابزارهای متعدد و متناسب با شرایط و مقتضیات روز استفاده کرده است تا اقتدار مردم پایه سپاه را حتی فراتر از حوزه های دفاعی نشان دهد.

وی با اشاره به مطالبات و انتظارات مقام معظم رهبری مدظله العالی از مسئولین رسانه ها و امور ارتباطات در عرصه تولید محتوا و جهاد تبیین و حساسیت دشمن روی برخی از کلمات و اسامی گفت: از کانون های تمرکز جنگ ترکیبی امروز دشمن در فضای رسانه ای، نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است؛ لذا براساس رهنمودهای حکیمانه و راهبردی معظم له، بهبود روندها و کیفیت اطلاع رسانی مواضع و عملکردها و ارتقای ظرفیت های پاسخگویی و اقناع افکار عمومی با تولید محتوای فاخر، منطقی، باورپذیر و واقع بینانه، جلوه ای از جهاد تبیین در عرصه خنثی سازی هدف دشمن در جنگ ترکیبی و هجمه رسانه ای دشمن علیه سپاه است که با جدیت نصب العین خانواده بزرگ روابط عمومی سپاه قرار دارد.

ربیعی در پایان با قدردانی از اهتمام و نقش آفرینی های اصحاب رسانه در راستای انعکاس درست و واقعی کارکردهای سپاه تصریح کرد: ما امروز با رسانه های دیداری، نوشتاری، شنیداری و مجازی در تعامل هستیم و سعی و تلاش همکاران بر این است که با نگاه و رفتار حرفه ای و متناسب با ذائقه مخاطبان مواضع، عملکرد، دستاوردها و توانمندی های سپاه که موجب افتخار و ایجاد بازدارندگی برای کشور می شود را در معرض قضاوت افکار عمومی قرار دهند.

پایان پیام/

منبع: فارس‌نیوز