حمایت پارک فناوری پردیس از منتخبین رقابت علمی کنز

...
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری طی حکمی «سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش بنیان» را منصوب کرد.
خبرگزاری صدا و سیما؛ نشست هم­ اندیشی منتخبین ادوار رقابت علمی کنز با حضور برخی از منتخبین دوره اول و دوم این رقابت، سید علی عمرانی مدیر اجرایی بنیاد مصطفی ص ، محمدمهدی فریدوند رئیس صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، احمد عسگری مدیرکل سرمایه گذاری و بومی ­سازی فناوری پارک فناوری پردیس و امیر فرهادی معاون اعتبارسنجی اداره کل اعتبارات بانک توسعه تعاون، برگزار شد.
در این مراسم احمد عسگری، مدیرکل سرمایه­ گذاری و بومی­ سازی فناوری پارک فناوری پردیس از تسهیل عضویت منتخبین رقابت علمی کنز در پارک فناوری پردیس خبر داد و اعلام کرد: در صورت همکاری منتخبین رقابت علمی کنز با هر یک از شرکت­ های عضو پارک فناوری پردیس، تسهیلات ۲ میلیارد ریالی به این منتخبین اعطا می ­شود.
محمدمهدی فریدوند، رئیس صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران نیز در این نشست پیشنهاد ایجاد صندوق حمایت از منتخبین رقابت علمی کنز را مطرح کرد و گفت: این صندوق سرمایه ­گذاری خطرپذیر با دریافت حمایت صنایع در قالب معافیت مالیاتی می­ تواند شروع به فعالیت کند.
سید علی عمرانی، مدیر اجرایی بنیاد مصطفی ص نیز، یادآور شد: بنیاد مصطفی ص با نهاد های مختلف برای ایجاد قوانین حمایتی از منتخبین رقابت علمی کنز مذاکره می­ کند و تاکنون موفق به جلب حمایت بنیاد ملی نخبگان طبق تفاهم ­نامه ­ای شده ­ایم.
در این نشست منتخبین دوره­ های گذشته رقابت علمی کنز به معرفی اثر خود در این رقابت پرداختند و درخصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای تجاری سازی طرح ­ها، موضوعاتی را مطرح کردند.  
بنا بر اعلام ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی ص ، رقابت علمی کنز، بخشی از فعالیت های بنیاد مصطفی ص است که در سال ۱۳۹۱ با هدف اعطای جایزه مصطفی ص شروع به فعالیت کرده است. رقابت علمی کنز با هدف تکمیل زنجیره ترویج و توسعه علم و فناوری برای دانشمندان جوان جهان اسلام و حداکثر تا ۴۵ سال برگزار می شود. علاقه مندان به شرکت در این رقابت علمی از جهت حداقل سنی با محدودیت روبرو نیستند.
فراخوان سومین دوره رقابت علمی کنز ۷ آبان منتشر شد و علاقه مندان تا ۱۵ بهمن فرصت دارند آثار خود را در قالب یک فایل تصویری سه تا پنج دقیقه ای از راه حل ابتکاری و علمی خود برای رفع مسائل مهم جهان اسلام به نشانی kans.mstfdn.org ارسال کنند.

منبع: اخبار فرهنگی ‌صداسیما