۲ یادگاری مهم از امام هادی ع / نگذارید دزدی دیگران دین شما را بدزد

حجت‌الاسلام والمسلمین خزاعی با معرفی و تبیین دو یادگار گرانقدر از امام هادی علیه‌السلام، گفت: نباید اجازه دهیم که فتنه‌ها ما را از دین و اهل بیت علیهم السلام جدا کند. ...

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، حجت الاسلام شیخ علی خزاعی، در مراسم شام شهادت حضرت امام هادی علیه السلام در بندرعباس، اظهارداشت: امام هادی علیه السلام عمیق ترین و دقیق ترین معارف را نسبت به شخص امام و شناخت امام به ما رسانده است و اگر درست و دقیق بخواهیم یادگاران امام هادی علیه السلام را بر شماریم ۲ یادگار مهم دارد که اولین آن زیارت جامعه کبیره است، که اگر کسی در این زیارت تامل کند و آن را در باورهایش تعمیق بدهد مسیر زندگی اش تغییر پیدا خواهد کرد.

وی افزود: اگر بخواهیم یکی از جملات جامعه کبیره را یاد بگیریم، آن درس این است که باید بدانیم، روزی را وکیل و وزیر و توافق و سفیر و  قرارداد ۲۵ ساله نمی دهد، بلکه اگر خداوند متعال و امیرالمؤمنین علی علیه السلام و اهل بیت ع اراده ای کنند تمام ثروت عالم در کف دست ما قرار خواهد گرفت بنابراین؛ باید یادبگیریم رزق و روزی خود را دست این و آن ندهیم چرا که امام من و شما حی و حاضر است.

حجت السلام خزاعی بیان کرد: همه چیز این مادیاتی که من و شما می بینیم نیست بلکه یکی از اساس ایمان ما اعتقاد به غیب است چرا که خداوند فرموده است اگر ایمان به خدا و اهل بیت پیدا کردید از آنجایی که فکرش را هم نمی کنید روزی داده خواهید شد.

وی ادامه داد: بزرگترین سرمایه ای که در دست ما قرار گرفته است عشق به علی علیه السلام و اولاد علی علیه السلام است که تمام عمر ما را می تواند به طلا تبدیل کند چنانچه همه دیدیم و شنیدیم زیارت سیدالشهدا علیه السلام چه آثار و برکاتی دارد.

این کارشناس مذهبی، اظهارداشت: نباید اجازه دهیم که فتنه ها ما را از دین و اهل بیت علیهم السلام جدا کند، اگر کسی در دینداری اش اشکال داشت پای دین ننویسید، اجازه ندهید دزدی کسی دینداری شما و عشق شما به اهل بیت علیهم السلام را از بین ببرد، طبق بیان حضرت رضا علیه السلام، امام؛ انیس و مونس شما است و با یک چنین گنجی ما هیچ گاه نباید احساس تنهایی داشته باشیم.

حجت الاسلام خزاعی تصریح کرد: امیرالمؤمنین علی علیه السلام، بابای ما بچه شیعیان است و هیچ بابایی حاضر نیست خار به پای بچه اش برود از طرفی امام رضا علیه السلام، امام را رفیق مومن معرفی می کند، رفیقی که حاضر به خاطر شما قد اره بکشد و تکیه گاه باشد .

وی عنوان کرد: دومین یادگار مهم و مظلوم امام هادی علیه السلام زیارت غدیریه است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بدان اشاره داشتند و در آن ادله اثبات ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام یک به یک بیان شده است و تمام آیات قرآنی با این موضوع جمع آوری شده است.

این سخنران مطرح مذهبی، ادامه داد: مقدمه محبت و ولایت برائت است چنانچه در عبارت لا اله الا الله، اول باید بگوییم لا اله یعنی هیچ خدایی نیست، یعنی ما لات و عزی و ماه و ستاره و ... را نمی پرستیم، سپس الله را مطرح می کنیم و در زیارت غدیریه نیز برائت به طور واضح بیان شده است.

خبرنگار: سهیل علی پور 

انتهای پیام/

 

منبع: برنا