خدمات درمانی برای بیماران صعب العلاج در کشور رایگان شد

مدیرعامل بیمه سلامت ایران: ...
رشت- مدیرعامل بیمه سلامت ایران از رایگان شدن خدمات درمانی بیماران صعب العلاج در کشور خبر داد و گفت: مبتلایان به ۱۰۷ نوع بیماری نادر و خاص از خدمات رایگان بیمه سلامت استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی ناصحی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران از رایگان شدن ارائه خدمات درمانی به بیماران صعب العلاج در کشور خبر داد و اظهار کرد: مبتلایان به ۱۰۷ نوع بیماری نادر و خاص از خدمات رایگان بیمه سلامت استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت ۹۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه های این بیماران خاص را پرداخت می کند، افزود: ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار ایرانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران ادامه داد: بیمه سلامت ایران سال گذشته بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از هزینه های درمانی بیمه شدگان را پرداخت کرده و بر اساس پیش بینی ها امسال نیز ۳۰ هزار میلیارد تومان از هزینه های درمانی بیماران را پرداخت شود.

ناصحی بر لزوم پذیرش نسخه نویسی برخط پزشکان در سراسر کشور برای پرداخت هزینه های بیماران اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون تمام نسخه ها باید الکترونیکی شود اما برخی پزشکان هنوز از نسخه های کاغذی استفاده می کنند.

منبع: اخبار پزشکی مهرنیوز