مهدی دوستی: طرح های بازآفرینی شهری در ۲۱ محله و ۱۱ شهرستان آغاز شده است

استاندار هرمزگان با تاکید بر اجرای طرح ۲۰۲۰ محلات کم‌برخوردار در استان، گفت: طرح‌های بازآفرینی شهری در ۲۱ محله و ۱۱ شهرستان آغاز شده است. ...

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، مهدی دوستی، ظهر امروز در نشست شورای بازآفرینی شهری استان هرمزگان، با اشاره به اهمیت بازآفرینی و تاکید بر لزوم انجام گام به گام مصوبات شورا، اظهارداشت: گام اول طرح بازآفرینی شهری در استان، تعیین معابری برای بازگشایی در هر شهرستان بود که فرمانداران و شهرداران مشخص کردند و در این مرحله طبق برنامه زمانبندی مصوب، گزارش میزان پیشرفت و موانع کندی کار رصد می شود.

وی افزود: بازگشایی معابر با توجه به تاثیری که در ساماندهی کلاف سردرگم سکونتگاه های غیررسمی و بافت های ناکارآمد و فرسوده دارد، پایه اصلی در طرح بازآفرینی شهری است اما این تمام کار نیست و ما با یک نقشه جامع و کلی تمام ابعاد بازآفرینی را پیش خواهیم برد.

 دوستی، ۲۱ محله در ۱۱ شهرستان استان را مقاصد آغاز  بازآفرینی برشمرد و ادامه داد: همزمان با طرح بازآفرینی شهری، اجرای طرح فرهنگی - اجتماعی-رفاهی ۲۰۲۰ محلات کم برخوردار در استان هرمزگان، می تواند ما را به هدف پیشرفت نزدیکتر کند.

وی تلاش و توجه ویژه فرمانداران در مسیر این طرح را مهم خواند و اظهارداشت: بایستی به فراخور هر شهرستان یک برنامه فرهنگی، اجتماعی و رفاهی در دو ب عد نرم افزاری و سخت افزاری آماده و اجرا شود.

مهندس دوستی محله اسلام آباد را به عنوان پایلوت اجرای همزمان بازآفرینی و طرح ۲۰۲۰ در استان معرفی و عنوان کرد: هرمزگان می تواند الگوی موفقی در کشور برای اجرای این طرح باشد و لازم است برنامه ریزی مشخصی برای مسائل فرهنگی،اجتماعی، مهارت آموزی، اشتغال و درآمدزایی تعریف و با نگاه به آینده کاربری های ورزشی، فرهنگی و آموزشی محلات نیز تعیین شوند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: برنا