برگزاری نخستین دوره مسابقه های ملی مهارت نوجوانان

...
­به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ غلامحسین حسینی نیا گفت: این مسابقه ها با همکاری مشترک این سازمان و دانشگاه آزاد یادگار امام با رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال، بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.
وی مهارت ها در نوجوانی را غیر از اهمیت در پیشرفت مسیر شغلی، موجب موفقیت های اجتماعی نوجوانان و جوانان عنوان کرد و افزود: گروه هدف نخستین مسابقه ها مهارت نوجوانان نوجوانان رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال دوره اول متوسطه پیش بینی شده است که در رشته های برنامه نویسی ویندوز، برنامه نویسی موبایل، فناوری گرافیک و طراحی وب به رقابت می پردازند. رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تأکید بر فراگیری آموزش های مهارتی از سنین کودکی و نوجوانی، تصریح کرد: ضروری است ضمن ایجاد فضای شور و نشاط برای کودکان و نوجوانان، زمینه را برای کسب مهارت آنان فراهم کنیم تا آن ها با مهارت و تخصص خود فردایی بهتری را برای خود رقم بزنند.
حسینی نیا نقط اتصال با اقتصاد جامعه است و به طور مستقیم در خدمت اقتصاد می باشد، اظهار داشت: توجه به مهارت آموزی نوجوانان به عنوان کسانی که در مراحل ابتدایی جاده پر پیچ و خم و طولانی مهارت آموزی قرار دارند، غیر قابل انکار بوده و برگزاری مسابقات مهارتی برای این قشر خاص، سبب شناسایی نخبگان مهارتی در بین این افراد می شود.
وی گفت: کشور های توسعه یافته، پیشرفت خود را مدیون اهتمام به توسعه مهارت در منابع انسانی به طور عام و توسعه آن در مدارس، دانشگاه ها و مؤسسه های آموزشی و پژوهشی به طور خاص هستند. در این میان، آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای و ترکیب آن ها با آموزش های رسمی، جایگاه ویژه ای دارد.
­ رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: برگزیدگان مرحله اول، ۲۶ بهمن به صورت پروژه عملی و حضوری در تهران با یکدیگر برای مشخص نمودن رتبه برتر رقابت می کنند.
حسینی نیا، تاکید کرد: علاقمند برای ثیت نام می توانند به تار نمای https://skills.irantvto.ir/news/jsc۱۴۰۱/ مراجعه نمایند.

منبع: اخبار اجتماعی ‌صداسیما