ضرورت بهره بردن از ظرفیت‌های جدید در طراحی و اجرای برنامه های دهه فجر

مسئول کمیته فضای مجازی ستاد دهه فجر آذربایجان شرقی تاکید کرد: ...
مسئول کمیته فضای مجازی ستاد بزرگداشت دهه فجر آذربایجان شرقی گفت: فضای مجازی به لحاظ گستردگی، اثرگزاری در مخاطب اهمیت ویژه ای دارد و لازم است در طراحی و اجرای برنامه های بزرگداشت دهه مبارکه فجرانقلاب اسلامی از تمام ظرفیتهای موجود با بهره گیری از ایده های خلاقانه و نواستفاده شود تا اثرگزاری مثبت و موثری در مخاطب مورد نظرداشته باشد.

 مهندس علی اصغر فاتحی فر، چهارشنبه 12 بهمن ماه، در گفت وگو با خبرنگاران،، بر لزوم استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه و کیفی سازی برنامه ها در ایام دهه فجر تاکید کرد و افزود: ما درکمیته مجازی تمام تلاش خود را در این راستا بکارگرفته ایم تا با استفاده از صاحبنظران و کارشناسان حوزه رسانه و فضای مجازی برنامه های متفاوتی را طراحی و اجرا کنیم.

وی افزود : امسال 11 عنوان برنامه در کمیته فضای مجازی دهه فجر استان پیش بینی شده است که امیدواریم بتوانیم با اجرای این برنامه ها که با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی استان طراحی شده است در جامعه و مخاطب فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تاثیرات مفیدی را شاهد باشیم.

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، با اشاره به جریانات اخیر جامعه افزود: جنگ ترکیبی اخیر دشمن بر علیه نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی که با بهره گیری از شیوه های تازه و ورود به عرصه های مختلف صورت گرفت و می گیرد، نیازمند بهره گیری از ظرافت های  خاص حوزه فرهنگی و تربیتی و همچنین استفاده درست از ظرفیتهای رسانه است.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان با بررسی فضای فرهنگی اجتماعی جامعه به این نتیجه رسیده است که فقر سوادرسانه ای یکی از عوامل مهم بروز حوادث و بحرانهای اجتماعی است که توسط دشمن در بسترفضای مجازی مدیریت و رهبری می شود، لذا برای مقابله با این موضوع باید بدنبال ارتقای سواد رسانه ایی اقشار مختلف جامعه از جمله دانش آموزان و دانشجویان باشیم.

فاتحی فر افزود: ما درجهاد دانشگاهی طرحی را با عنوان «جهاد سواد رسانه» به شورای فرهنگ عمومی استان ارائه دادیم که انشالله با حمایت و همراهی دستگاههای مرتبط بتوانیم این موضوع را ساماندهی و اجرا کنیم.

مسئول کمیته فضای مجازی ستاد بزرگداشت دهه فجر آذربایجان شرقی با خاطرنشان کردن تنوع برنامه ها و روحیه هم گرایی حاکم بر دستگاه های عضو کمیته فضای مجازی افزود: این امر بسترهای مناسبی برای کیفیت بخشی به برنامه ها و تبیین هرچه بهتر دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مخاطب برنامه ها در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می باشد.

وی هم چنین، با اشاره به شعار محوری ایام الله دهه فجر امسال با عنوان «ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» اظهار کرد: این شعار می تواند گویای اهداف، برنامه ها و چراغ راهی در مسیر برگزاری فعالیت ها قرارگیردو نمایش دستاوردهای 4 دهه گذشته انقلاب اسلامی در این کمیته ها برای اقشار مختلف مردم بایستی پایه و اساس فعالیت های جشنها و برنامه های دهه فجر باشد.

وی در پایان با تشکر از همراهی دستگاههای عضو کمیته فضا مجازی و شبکه های اجتماعی ستاد دهه فجر استان در برگزاری جلسات گفت: ستاد دهه فجر، فرصتی برای بیان دستاوردها و اقدامات انجام شده در 4 دهه از عمر انقلاب اسلامی است و امیدورایم از این فرصت بدرستی استفاده کنیم تا بتوانیم دین خودمان را به شهدا و انقلاب اسلامی ادا نماییم.

منبع: ایسنا