مرکز خیرساز ید و داروهای شیمی درمانی در تبریز افتتاح شد

مرکز خیرساز یددرمانی و ساخت داروهای شیمی درمانی مرحوم قصاب عبداللهی در بیمارستان امام رضا ع تبریز افتتاح شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این آیین، ضمن تقدیر و تشکر از خانواده مرحوم مرتضی قصاب عبدالهی گفت: هرجا و مکانی که خانواده ایشان هستند همیشه دست به کار خیری داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم ادامه داد: امیدواریم با استفاده از پتانسیل خیرین استان آذربایجان شرقی همچون حاج مردانی آذر، حاج آقا نوبری، قصاب عبدالهی و ... بتوانیم کارهای زیادی در حوزه سلامت انجام دهیم و مراکزی همچون مرکز پیوند کبد را نیز به همت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و خیرین در استان احداث و راه اندازی کنیم که دیگر بیماران ما مجبور به سفر به شیراز  و سایر استان ها نباشند.

وی گفت: خیرین عزیز استان آماده هر نوع همکاری و پیشقدم در کارهای خیر حوزه سلامتی هستند.

وی از کار خیرین در عرصه سلامت به نیکی یاد کرد و گفت: کسی که اموالش را در راه خدمت به خلق خدا خرج کند خدا به اموالش خیر و برکت عطا می کند.

امام جمعه تبریز، با تاکید بر ضرورت قدردانی از خدمات مدیران در دوره های مختلف گفت: تقدیر دکتر نقی پور از خدمات رئیس سابق دانشگاه امر بسیار پسندیده ای است که همه باید قدردان فعالیت های شاخص مدیران و خادمان ملت باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز،  نیز در این مراسم، گفت: انجام کار خیر در حوزه سلامت از کارهای بسیار ارزشمند، ماندگار و از باقی الصالحات است که در کاهش آلام بیماران نقش بسزایی دارد و مصطفی قصاب حسینی یکی از این خیرین بزرگوار است که برای ایجاد، راه اندازی و تجهیز این مرکز کمک شایانی به دانشگاه علوم پزشکی تبریز کرده است.

دکتر بهمن نقی پور افزود: مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی امام رضا ع مرکزی است که  برای حدود 10 میلیون نفر خدمات سلامتی ارائه می کند.

وی با تقدیر و تشکر از زحمات رئیس و مسئولین سابق دانشگاه علوم پزشکی تبریز که در این امر خیر سهیم بودند گفت: امیدواریم با ارائه خدمات  پیشرفته این مجموعه بتوانیم خدمات سلامتی بهینه ای به مردم عزیز استان و شمالغرب کشور ارائه دهیم.

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا ع تبریز نیز در این مراسم گفت: با توجه به نبود بخش درمان باید 131 ، بیماران نیازمند با متحمل شدن هزینه های گزاف به تهران مراجعه می کردند که امروز  پروژه بخش بستری ید درمانی و کلین روم ساخت داروهای شیمی درمانی یکی اززیباترین، مجهزترین و پیشرفته ترین پروژه هایی است که مورد افتتاح قرار می گیرد و  این مشکل در استان ما رفع می شود و بیماران نیازمند می توانند در این مرکز درمان شوند.

دکتر محمدزاده، ادامه داد: پروژه کلین روم ساخت داروهای شیمی درمانی نیز جزو پروژه هایی بود که از دیر باز مورد درخواست اساتید مرکز بود که با پیگیری های صورت گرفته و پیشنهاد مهندس دریاباز به خیر بزرگوار قصاب عبدالهی مورد توافق قرار گرفت.

وی ادامه داد: هدف از راه اندازی بخش کلین روم، ارتقاء خدمات دارویی داروهای سایتو توکسیک است و پلان این پروژه توسط کارشناسان سازمان انرژی اتمی تایید شده است.

گفتنی است: این دو پروژه توسط خیر بزرگوار حاج مصطفی قصاب عبدالهی و به یاد فرزندشان مرحوم مرتضی قصاب عبدالهی ساخته شده و به عنوان پروژه نمونه کشوری در نوع خود شناخته شده است.

مرکز ید درمانی با متراژ 860 متر مربع و 10 اتاق مجهز و کلین روم به متراژ 105 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 150 میلیارد ریال ساخته شده است که امروز مورد افتتاح قرار گرفت.
 
انتهای پیام

منبع: ایسنا