تداوم روند شناسایی و پلمب انبارهای ضایعاتی غیرمجاز در سمنان

مجتبی اعوانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تداوم اجرای طرح برخورد با عوامل غیرمجاز جمع آوری پسماند خشک و پلمب مراکز غیرمجاز خرید و فروش ضایعات در سطح شهر سمنان با همکاری نیروی انتظامی و هماهنگی مقام قضائی اظهار کرد: در این راستا تعدادی از مراکز ضایعاتی غیرمجاز در سطح شهر سمنان شناسایی و پلمب شده است.

وی افزود: شهرداری در راستای اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها و با توجه به مشکلات بهداشتی و زیست محیطی ناشی از وجود انبارهای ضایعاتی در سطح شهر، جمع آوری و پاکسازی انبارهای ضایعات غیرمجاز را به صورت مستمر انجام می دهد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان با اشاره به کارگاه هایی که در مجاورت محل سکونت شهروندان اقدام به خرید و فروش مواد بازیافتی و ضایعاتی می کند، خاطرنشان کرد: در بعضی محله ها که محل سکونت شهروندان است، برخی افراد اقدام به جمع آوری ضایعات و مواد بازیافتی می کنند، این دسته افراد به واسطه گشت های بازرسی سازمان شناسایی و به سرعت به مراجع قضائی معرفی می شوند.

اعوانی تصریح کرد: سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان در سال گذشته و سال جاری، کارگاه ها و مراکز غیرمجاز جمع آوری پسماند زیادی را که در مجاورت مناطق مسکونی فعالیت می کردند، شناسایی کرده و مراتب را به امور قضائی ارجاع داده است.

وی با اشاره به ساماندهی کارگاه های ضایعاتی و بازیافتی در نخستین شهرک بازیافت کشور گفت: تمام زیرساخت های لازم در نخستین و بزرگترین شهرک برای افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان افزود: کنترل و نظارت بر فعالیت این مراکز و کارگاه ها موجب حذف نازیبایی و بهبود جلوه بصری شهر می شود و به ارتقای امنیت شهری و شهروندی کمک می کند.

منبع: ایمنا