استاندار هرمزگان: زنجیره درختان اکالیپتوس در هرمزگان توسعه می یابد

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم درختکاری در استان گفت: زنجیره درختان اکالیپتوس در هرمزگان توسعه می‌یابد. ...

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان؛ صبح امروز با حضور در کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس در آیین روز درختکاری شرکت کرده و نهالی را به نیابت از بیش از هزار نهال غرس کرد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در حاشیه این آیین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز درختکاری، اهتمام به کاشت درخت در جامعه را امری مهم و پسندیده خواند و اظهارداشت: جلوه زیبایی دریا با سرسبزی درخت در هرمزگان می تواند شکوه خاصی به وجود آورد که بر جاذبه های استان خواهدافزود .

وی با اشاره به فرمایشات دین مبین اسلام و تاکیدرهبر معظم انقلاب اسلامی، بر کاشت درختان مثمر افزود: این رویه در استان هرمزگان دنبال می شود و با توجه به تغییر اقلیمی که در سطح جهانی در حال اتفاق است برنامه ویژه دولت برای کاشت یک میلیارد درخت می تواند برای چالش های دمایی و جلوگیری از ایجاد گرد و غبار کارساز باشد. 

 دوستی عنوان کرد: در طرح  یک میلیارد درخت، سهم هرمزگان به لحاظ جمعیتی حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون نهال است که باید با برنامه ریزی دقیق و مدون این مهم را تحقق ببخشیم.

استاندار هرمزگان، ویژگی استان هرمزگان را قابلیت کشت درخت در خشکی و دریا را خاص دانست و اظهارداشت: استفاده از گونه گیاهی حرا، با امکان کشت در دریا، لازم است در این حوزه نیز اقدامات موثری شود چرا که توسعه سرسبزی دریا یکی از عوامل بی نظیر جذب بیشتر گردشگر به استان می باشد.

وی تاکید کرد: شاید درختکاری در اسفندماه برای جنوب کشور که هوا رو به گرمی می گذارد منطقی نباشد و مهر ماه فصل مناسب تری برای درختکاری در این اقلیم است که بایستی روز درختکاری در جنوب بعنوان پیشنهاد در سطح ملی مطرح شود و بدین ترتیب می توانیم دو بار در سال هم درخت بکاریم.

مهدی دوستی، طرح اختصاص زمین برای درختکاری در شهرها و شهرداری ها را گام مهمی برای رونق زراعت جوب برشمرد و ادامه داد: زارعت چوب در دستور کار جدی استان قرار گرفته و اقداماتی نیز در این راستا انجام شده است ضمن اینکه توسعه زنجیره درختان اکالیپتوس به صورت صنعتی نیز در دستور کار استان قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: برنا