درخواست صفا از وزیر اقتصاد/حق پارسیان از آلایندگی پارس جنوبی به استان پرداخت شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان هرمزگان، با اشاره به اثبات انتشار آلایندگی‌های پارس‌جنوبی به پارسیان خواستار پرداخت حق آلایندگی به استان شد. ...

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان هرمزگان در هفتاد و پنجمین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان، که با حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، اظهارداشت: استان هرمزگان دروازه اقتصادی کشور و ظرفیت های زیرساختی و توان طبیعی آن، نماد توانایی اقتصادی ملی جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی افزود: مسائل و موانع اقتصادی هرمزگان، عمدتا دارای ماهیت غیرمنطقه ای و حل این مسائل محرک، گشاینده و تسهیل گر اقتصادی ملی است.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان، بیان کرد: عمده ی خواسته های فعالان اقتصادی، اتاق بازرگانی استان در چهار محور خلاصه می شود که نخستین مطالبه ی ما صدور اجازه تردد خودروهای با پلاک منطقه آزاد قشم و کیش در پهنه جغرافیایی استان هرمزگان است.

 

صفا عنوان کرد: ما درخواست داریم در انتقال پرونده های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در استان هرمزگان به اداره کل امور مالیاتی استان تسریع شود تا مردم استان از مزایای درآمدهای مالیاتی استان بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: پرداخت عوارض آلایندگی ناشی از فعالیت های صنعتی پارس جنوبی به شهرستان پارسیان دیگر مطالبه ی ما است که علی رغم تایید گسترش دامنه آلودگی به این شهرستان و ابلاغ آن به سازمان امور مالیاتی، تاکنون اجرایی نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان،خاطرنشان کرد: همکاری سازمان امور مالیاتی در واریز سهم سه در هزار و چهار در هزار درآمد مشمول اشخاص حقوقی فعال در استان به حساب اتاق بازرگانی، چهارمین مطالبه ما است .

انتهای پیام/

منبع: برنا