بهره برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در سال آینده/ ممنوعیت ورود کامیون به تالاب استیل

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهره برداری از فاز نخست خط دو متروی اصفهان هدیه دوره ششم به شهروندان، آمادگی کامل یزد برای استقبال از مسافران نوروزی، حمایت پارلمان شهری همدان از گردشگری، نیاز سمنان به مدیریت واحد گردشگری شهری، بازگشایی جاده النگدره گرگان در سال آینده، ممنوعیت ورود کامیون به تالاب استیل آستارا، تغییر روش باغداری بیش از هفت درصد باغ های ناغان و توزیع عادلانه امکانات در دستورکار مدیران شهری مبارکه را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می خوانید.

بهره برداری از فاز نخست خط دو متروی اصفهان هدیه دوره ششم به شهروندان

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از بهره برداری از فاز نخست خط دو متروی این کلان شهر حدفاصل دارک تا میدان قدس در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: افتتاح این پروژه هدیه مدیریت شهری ششم به شهروندان اصفهانی و گامی بزرگ برای کاهش ترافیک و آلودگی هوای شهر است.

قربانی با تأکید بر این که در بودجه سال آینده شهرداری اصفهان بالاترین رقم به پروژه اجرای قطار شهری تعلق دارد که شاهد رشد ۲۲۲ درصدی در این بخش نسبت به سال جاری هستیم، افزود: «زندگی بهتر» در رأس راهبردهایی است که امسال به شهرداری اصفهان برای تخصیص بودجه داده شده است و تبلور آن در محیط زیست بهتر نمایان می شود.

آمادگی کامل یزد برای استقبال از مسافران نوروزی

بی بی فاطمه حقیرالسادات، رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به آمادگی کامل استان یزد برای پذیرایی از مسافران نوروزی، اظهار کرد: با توجه به ضرورت آمادگی کامل این کلان شهر برای ایام نوروز، ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری یزد از چند ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: یکی از مهم ترین مباحثی که در این ستاد مورد توجه قرار گرفته است، آمادگی کامل شهر یزد در حوزه های مختلف برای جذب و پذیرایی از مسافران نوروزی بود که تاکنون نیز اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

حقیرالسادات خاطرنشان کرد: سعی شده است که جاذبه های گردشگری یزد در حوزه های مختلف طبیعی، مذهبی و تاریخی آمادگی کامل را برای استقبال از مسافران داشته باشد. از دیگر مباحثی که به صورت ویژه برای ایام نوروز برنامه ریزی شده است، اقدامات و برنامه های فرهنگی است که ویژه این ایام در نقاط مختلف شهر به ویژه مناطق گردشگرپذیر اجرا می شود.

حمایت پارلمان شهری همدان از گردشگری

حمید بادامی نجات، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: از دوره چهارم فعالیت شورا در این شهر، سیاست پارلمان شهری همدان بر حمایت از هتل ها و گردشگری بوده است.

وی صدور پروانه رایگان برای هتل ها را از جمله این حمایت ها برشمرد و افزود: نظر اکثریت اعضای شورای فعلی، حمایت از صنوف مرتبط با گردشگری است.

بادامی نجات با بیان این که زمانی که نگاه ما بر حمایت از گردشگری و هتل داران است، جمیع موضوعات در این بخش را شامل می شود، تصریح کرد: درباره مباحث مرتبط با مشاغلی هم چون هتل داران و مرتبط با گردشگری از جمله عوارض پسماند در سازمان مربوطه پیگیری شود، یکی از تکالیف شهرداری و شورای شهر حمایت از گردشگری با هدف تقویت مباحث مالی در شهر است.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به موفق نبودن سازمان سرمایه گذاری شهرداری همدان طی سال های گذشته، خاطرنشان کرد: دلیل این امر نبود همکاری مناطق با سازمان است، در حالی که سرمایه گذاری یک حوزه عملیاتی است.

وی خواستار تشکیل واحد سرمایه گذاری در مناطق شهرداری شد و گفت: تشکیل این واحد و به کارگیری نیروهای مجرب به منظور تعریف و ایجاد پروژه های سرمایه گذاری در مناطق و حتی یافتن سرمایه گذار امری ضروری در شهرداری مناطق است.

نیاز سمنان به مدیریت واحد گردشگری شهری

حسین موسوی دلازیانی، رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با بیان این که توسعه گردشگری بدون مشارکت مدیریت هماهنگ شهری میسر نیست، اظهار کرد: سمنان یکی از شهرهای مستعد در زمینه گردشگری محسوب می شود، اما پیشرفت چشمگیری در گردشگرپذیری آن مشاهده نشده که یکی از دلایل این موضوع، نبود مدیریت یکپارچه در این حوزه است

وی افزود: شهر سمنان نیازمند مدیریت واحد گردشگری شهری است تا بتواند با توجه به ظرفیت های لازم در این زمینه به رشد و بهره وری لازم برسد، البته همراهی دستگاه های همسو به ویژه سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضروری است.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات حوزه گردشگری شهری، به دلیل نبود تعریف صحیح و شفاف از شرح وظایف نهادها و سازمان های متولی است و ضرورت دارد تا تعریف یک واحد فرماندهی متمرکز برای توسعه گردشگری شهر سمنان انجام بشود.

بازگشایی جاده النگدره گرگان در سال آینده

علی اکبر بصیرنیا، رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: پس از مرمت و بازسازی جاده سلامت پارک جنگلی النگدره، این جاده از ابتدای سال ۱۴۰۲ بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: به دلیل درخواست های مکرر مردم و همشهریان همچنین مسافران مبنی بر این که یک روز در هفته مردم بتوانند با خودرو در محور النگدره تردد و از فضای زیبا و آب وهوای خوب این مکان جنگلی استفاده کنند، در کمیسیون گردشگری و صحن شورای اسلامی شهر گرگان مصوب شد که شهرداری پس از مرمت و بازسازی جاده سلامت پارک جنگلی النگدره یک روز در هفته جاده را برای استفاده همشهریان و مسافران به صورت آزمایشی تا شش ماه بازگشایی کند.

ممنوعیت ورود کامیون به تالاب استیل آستارا

وحید مصطفی دوست، رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا اظهار کرد: تعداد کامیون های ترانزیتی در آستارا بسیار افزایش یافته است و به دلیل این که جای پارک مناسبی ندارند، با توقف در حاشیه خیابان ها و حریم تالاب استیل مشکلاتی را برای شهر، شهروندان و محیط زیست ایجاد کرده اند.

وی با بیان این که حضور کامیون های ترانزیتی در حریم تالاب استیل موجب از بین رفتن اکوسیستم تالاب می شود، افزود: ورود کامیون های ترانزیتی به حریم تالاب استیل ممنوع است و این اداره برای توقف کامیون در حاشیه تالاب هیچ مجوزی نداده است.

مصطفی دوست با اشاره این که وضعیت صف طولانی و توقف کامیون های ترانزیتی در معابر آستارا بحرانی شده است، ادامه داد: فرماندار و مسئولان متولی شهرستان به دنبال یافتن محل مناسبی برای پارک کامیون ها هستند تا این مشکل را هرچه سریع تر رفع کنند.

وی با بیان این که با مخلان محیط زیست تالاب استیل، در چارچوب قانون برخورد می شود، تاکید کرد: در حال حاضر پل چوبی تالاب استیل ایمنی لازم را ندارد، بنابراین به شهروندان و مسافران توصیه می شود به منظور حفظ محیط زیست و جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، از ورود و گرفتن عکس یادگاری روی پل چوبی و رها کردن زباله در تالاب استیل خودداری کنند.

تغییر روش باغداری بیش از هفت درصد باغ های ناغان

بهمن میری، نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کیار در شورای اسلامی استان چهارمحال وبختیاری اظهار کرد: روش باغداری و آبیاری سنتی در بیش از هفت درصد مساحت باغ های کهن شهر ناغان تغییر کرده است و تأمین اعتبار برای ترمیم کانال سنتی بیش از ۵۰ هکتار زمین فاریاب بزرگ این شهر کهن نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: آموزش شوراهای اسلامی شهرها و روستاها موضوعی مهم است و اگر قرار باشد به دلیل کم بودن تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهرها نسبت به اعضای روستاها، اعضای شوراهای شهرها آموزش های بیشتری دریافت کنند، عادلانه نیست.

میری تصریح کرد: دفتر امور شهری و روستایی استانداری نیز چنانچه دوره ای را مد نظر داشت که شوراهای اسلامی به آموزش آن نیاز دارند، باید به شورای اسلامی استان اعلام کند تا هماهنگی های لازم برای برگزاری آن انجام شود.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان چهارمحال وبختیاری افزود: مقرر شد شش دوره آموزشی در نخستین سال فعالیت شوراهای دوره ششم برگزار شود و دو دوره مدیریت سبز و مقابله با بحران نیز برگزار شود.

توزیع عادلانه امکانات در دستورکار مدیران شهری مبارکه

عبدالله وکیلی، رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه در مدیریت شهری ششم به دنبال توزیع عادلانه امکانات و خدمات در تمام محله ها و مناطق شهری هستند.

وی با بیان این که با توجه به انتظارات بحق شهروندان از شورا و شهرداری، باید اقدامات را همسو با مطالبات مردم شتاب ببخشیم، افزود: مدیریت شهری مبارکه توسعه متعادل و متوازن این شهر را در دستور کار خود قرار داده است تا شهروندان بتوانند از امکانات شهری به صورت عادلانه برخوردار شوند.

منبع: ایمنا