یکپارچه سازی سامانه نسخه الکترونیک در نیمه اول امسال

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت؛ ...
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: یکپارچه سازی سامانه نسخه الکترونیک در ۶ ماه اول امسال رقم می خورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید رضا مظهری افزود: سامانه نسخه الکترونیک هم اکنون با بیش از ۶۸ درگاه اجرا می شود که ۶۵ درگاه متعلق به بخش خصوصی است و به علت کاربر پسند بودن برای پزشکان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: ۳ درگاه هم توسط سازمان های بیمه سلامت تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح ایجاد شده است و پشت این سیستم بخشی هست که جریان اطلاعاتی را هدایت می کند.

مظهری گفت: مشکل کنونی این است که این درگاه ها یکسان نیستند و یک سری اطلاعات به سمت بیمه نیروهای مسلح و یک سری به سمت تأمین اجتماعی و سلامت می رود، از این رو ما باید یک سرویس واحد ایجاد کنیم تا داده ها و جریان اطلاعات در یک سامانه هدایت شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت افزود: برای همین ما به بیمه سلامت اختیار دادیم تا این سرویس واحد را ایجاد کند، چون بیمه سلامت طبق قانون از ابتدا متولی ایجاد پایگاه واحد بیمه ای است تا در نهایت پایگاه بیمه ای سلامت به وسیله وزارت بهداشت نظارت و اداره شود.

مظهری گفت: ما شروع کار را با یک سیستم پیش می بریم و بقیه سازمان ها خود را با این سرویس منطبق خواهند کرد تا فرایند نسخه الکترونیک در یک درگاه واحد دنبال شود.

وی افزود: در نهایت کل فرآیند به بخش خصوصی سپرده خواهد شد و فقط نظارت بر عهده وزارت بهداشت خواهد بود.

منبع: اخبار پزشکی مهرنیوز