اعزام ۱۰ هزار پزشک و دندانپزشک به مناطق محروم

وزیر بهداشت مطرح کرد؛ ...
وزیر بهداشت، از اعزام ۱۰ هزار پزشک و دندانپزشک به مناطق محروم کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، در نشست جمعی از خیرین، مؤسسات خیریه و بنگاه های اقتصادی مسئولیت پذیر اجتماعی حوزه سلامت، با اشاره به شعار سال ضمن تاکید بر اینکه مهار تورم و رشد تولید از برنامه های اصلی دولت و نظام سلامت است، اظهار داشت: ما به مشارکت مردمی اعتقاد راسخ داریم چرا که هر زمان مردم به کمک آمدند، پیروز و موفق شدیم.

وی به مشارکت مردم در مهار کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: وقتی مقادیر فراوانی واکسن وارد کشور شد، برای تزریق آن از مردم مشارکت جویی کردیم؛ به گونه ای که به کمک مردم، روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز تزریق صورت گرفت.

وزیر بهداشت، ضمن تشکر از همراهی ها و کمک های خیرین سلامت، تاکید کرد: کار خیر زمانی می تواند مؤثر واقع شود که منطبق با نیازهای جامعه باشد.

عین اللهی با تاکید بر اینکه نیازمند حضور و مشارکت همه مردم در امور خیر و در حوزه سلامت هستیم، گفت: در کار خیر مقدار کمک مهم نیست، بلکه آنچه اهمیت دارد، مشارکت فعالانه مردم است و از این حیث معتقدیم که کار خیر باید همگانی شود.

وی با اشاره به بیش از ۱۰۰ سفر استانی خود از آغاز حضور در وزارت بهداشت تاکنون، افزود: امروز نیازها و مشکلات را بر اساس مشاهدات میدانی و شاخص های تحلیلی می شناسیم و نیازمند دریافت راهکارها و پیشنهادهای خیرین و NGO های سلامت برای رفع آنها هستیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ۷۵ درصد از نیروها را در سال جاری به مناطق محروم اعزام کرده ایم، خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار پزشک و دندانپزشک به مناطق محروم اعزام شده اند و همه تلاش خود را به کار گرفته ایم تا پروژه های نیمه تمام در حوزه سلامت را تکمیل کنیم.

عین اللهی با اشاره به اجرای بیمه همگانی در کشور، گفت: با مصوبه مجلس ۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه همگانی در نظر گرفته شد و ۶ میلیون نفر از سه دهک نخست به صورت رایگان بیمه شدند.

وی افزود: برای اولین بار در کشور ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیماری های خاص در نظر گرفته شد و در هیأت دولت به تصویب رسید.

منبع: اخبار پزشکی مهرنیوز