پروژه کمربندی آیت الله باریک بین امسال تکمیل می شود

عضو شورای شهر قزوین: ...

ولی چگینی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری قزوین ۲,۲۰۰ میلیارد تومان مصوب شده بود که یکی از اتفاقات مهم آن تسویه بدهی ۱۲۰۰ میلیاردی به بانک شهر از طریق فروش اموال و املاک متعلق به شهرداری قزوین بود.

وی افزود: شهر قزوین به دلیل نزدیکی به پایتخت و شاهراه ترانزیت غرب، شمال و شمال غرب، مشکلات ترافیکی زیادی دارد و از رینگ کمربندی محروم است، لذا در بودجه سال ۱۴۰۲ که با تأخیر تحویل شهرداری شد، اتمام پروژه های متعدد رینگ کمربندی در نظر گرفته شده است که انتظار می رود با بودجه پیشنهادی سه هزار میلیارد تومانی برای سال ۱۴۰۲، اتفاقات خوبی در حوزه عمرانی شهر رقم بخورد.

رئیس کمیسیون مالی و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: منابع درآمدی بودجه شهرداری قزوین ۱,۶۵۰ میلیارد تومان از منابع عمومی، ۱,۱۰۰ میلیارد تومان واگذاری فروش اموال منقول و غیرمنقول، ۲۰۰ میلیارد تومان واگذاری دارایی بانک سرمایه و ۲۰۰ میلیارد تومان وام اوراق پیش بینی شده است و سعی کردیم به سمت واقعی سازی بودجه از نظر منابع درآمدی گام برداریم.

وی تصریح کرد: نحوه هزینه کرد بودجه مشخص شده و هزینه جاری هزار میلیارد تومان، پروژه های عمرانی ۱,۹۵۰ میلیارد تومان و بدهی دیوان قطعی سنوات گذشته ۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است که به طور کلی سه هزار میلیارد تومان برای این منظور لحاظ شده است.

چگینی با بیان اینکه از جمله پروژه های شاخص شهرداری قزوین که برای سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است، انتقال میدان میوه و تره بار به سمت جاده بویین زهرا، احداث تقاطع در نقاط پرترافیک شهر، پروژه حفظ و نگهداری پسماند و روکش آسفالت معابر سطح شهر و نواحی منفصل شهری است، خاطرنشان کرد: از دیگر پروژه های مهم سال ۱۴۰۲ اتمام کمربندی آیت الله باریک بین شامل فازهای تقاطع شهید ابوترابی با پل پیامبر اعظم ص است.

وی تصریح کرد: برای اجرای پروژه های احداث پارک و فضای سبز در نقاط مختلف شهر همچون امیرکبیر، اندیشه، برج های کسری و خلیج فارس، اجرای شهر هوشمند و اجرای میادین میوه و تره بار نیز اعتبارات مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون مالی و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قزوین گفت: پروژه هفت دره و احداث دریاچه مصنوعی که هدایت آب های سطحی را انجام می دهد و پروژه فرهنگسرای مهدویت که در خیابان مهناز میدان هلال آب قرار دارد، جزو پروژه های در نظر گرفته شده برای سال ۱۴۰۲ است و بعضی از این طرح ها همزمان با روز شورا مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: توجه به منابع درآمدی حقیقی برای مدیریت شهری، یک اصل رایج است که کمتر مورد توجه قرار گرفته اما در شورای ششم توجه خاص به منابع درآمدی حقیقی شده است تا اجرای پروژه ها به دلیل کمبود اعتبارات متوقف نشود.

منبع: ایمنا