برگزاری همایش راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر

با مشارکت شهرداری سمنان انجام می‌شود؛ ...

سیدمحمد قاسمی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر با همکاری و مشارکت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان و سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کلانشهر قم سوم و چهارم خردادماه سال جاری برگزار می شود.

وی افزود: تأمین، انتقال، توزیع و بهره وری آب، استفاده از آب های نامتعارف در آبیاری فضای سبز شهری، راهکارهای اصلاح خاک های شور و قلیا، مدیریت و کنترل آفات و بیماری های گیاهی در فضای سبز، کاربرد ماشین آلات و مکانیزاسیون فضای سبز از محورهای این همایش است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: طراحی منظر و استفاده از المان های شهری متناسب با اقلیم، استفاده از فناوری های نوین، هوشمندسازی نگهداشت فضای سبز و معرفی گونه های گیاهی سازگار با شرایط خشک و نیمه خشک در فضای سبز شهر از محورهای نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر است.

قاسمی گفت: علاقه مندان و صاحب نظران در حوزه فضای سبز جهت شرکت در همایش و ارسال مقاله به دبیرخانه با شماره های ۰۹۹۰۲۴۶۳۶۷۷ و ۰۲۵۳۷۷۱۱۲۲۳ تماس حاصل یا به آدرس اینترنتی https://greenspace.areeo.ac.ir مراجعه کنند.

منبع: ایمنا