اساس اقتصاد جامعه، بازوان قدرتمند کارگران است

مدیر کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی: ...
مدیر کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه اساس اقتصاد جامعه، بازوان قدرتمند کارگران است، گفت: کارگران نقش مهمی در فرایند تولید دارند و مهار تورم نیز در گرو رشد تولید است.

حسین فتحی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه ، اظهار کرد: شیوه ی دشمن در حوزه های تبیین این است که تمام مسائل و توانمندی های جمهوری اسلامی در حوزه های اقتصادی و واقعیت های کسب وکار را تحریف کرده و دروغ پردازی کند که وظیفه ی ما شناسایی این شیوه ها و تبیین آن است .

وی بیان کرد: جهاد تبیین، امید آفرینی، نشاط آفرینی و توجه به بزرگترین سرمایه های واحدهای کسب و کار که همان کارگر است از راهبرهای اصلی این وزراتخانه در هفته ی کارگر می باشد.

فتحی افزود: شعار هفته کارگر سال جاری کارگر ایرانی ، فرهنگ کار و رشد تولید است، که مقام و منزلت کارگران را نمایان می کند زیرا رشد تولید در گرو زحمات کارگران است.

وی خاطرنشان کرد: اساس اقتصاد جامعه توسط بازوان قدرتمند کارگران انجام می گیرد، روز کارگر صرفا روز تکریم کارگر نیست بلکه نمادی از غیرت، ایثار، شجاعت، شهادت و مجاهدت در راه خدا است و کارگاه مانند عبادتگاه برای کارگر است.

وی با استناد به فرموده ی رهبر معظم انقلاب، تشریح کرد: اگر کارگران نباشند تفکر اقتصادان ها بیهوده است،روز کارگر دخل سلطه ی ابرقدرتمندان است، و کارگران ستون فقرات کشور است و کم توجهی به قشر کارگر موجب تضعیف و فلج شدن کشور می شود

وی بیان کرد: افزایش فرصت های شغلی یکی از مطالبه های کارگران است که در استان ما ۵۹ هزار و ۳۸۳ نفر با نام کارگاه ها در سامانه ی رصد اشتغال ثبت شده اند یعنی سه برابر فرصت شغلی سال گذشته ولی جا برای افزایش وجود دارد، زیرا ظرفیت شغلی در استان آذربایجان شرقی بسیار بالا است.

وی خاطر نشان کرد: توجه به مشاغل خانگی در ایجاد فرصت شغلی مهم و ضروری است، ۱۲۹ میلیارد تسهیلات به دو هزار ۲۰۰ نفر برای اشتغال در خانه تسیهیلات پرداخت شده است.

فتحی گفت: دومین مطالبه ی کارگران، تنظیم عادلانه ی حقوق کارگران است که در انواع صنفی ها به گونه ای تنظیم شود عدالت رعایت شود که برای این کار ما در ۷۲ کارخانه برای ایجاد عدالت، طبقه بندی مشاغل انجام گرفته است که در سال جاری این اقدامات دو برابر می شود.

وی با اشاره به اینکه امنیت شغلی و فکری تنها با حذف قراردادهای موقت عملیاتی نمی شود، افزود: بهترین گزینه برای ایجاد امنیت شغلی مهارت افزایی و آموزش مهارت مطلوب است که منجر به امنیت شغلی، آزادی شغلی و توانمندسازی می شود.

فتحی یادآور شد: دومین مورد برای اینکه امنیت شغلی برقرار باشد افزایش اشتغال و فرصت های شغلی است هرگاه تقاضا برای کار افزایش یابد امنیت شغلی نیز افزایش می یابد و کارگر می تواند به جای امنیت شغلی با آزادی و اختیار، کاری که برای خود مناسب است را انتخاب کند.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی ما افزایش بهره وری است، تاکید کرد: ارتقای بهره وری باعث افزایش امنیت شغلی کارگران، تداوم تولید، کیفیت بالا و کاهش هزینه ی تولید می شود، هر چقدر رشد تولید بالا باشد مهار تورم نیز افزایش می یابد، مهار تورم در گرو رشد تولید است و کسانی که تولید را افزایش می دهند کارگران هستند که باید قدردان زحمات این قشر باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا