عناصر هویتی انقلاب را نمادسازی کنیم

عضو شورای شهر قم: ...

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی ملائی امروز _چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه_ در نخستین نشست هم اندیشی رؤسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرهای مراکز استان کشور و چهارمین اجلاس شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی در اصفهان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما نماد قدرت نرم است، روزهای به یادماندنی تلخ و شیرینی را پس از پیروزی انقلاب تاکنون سپری کردیم که از بعضی از آن ها با عنوان ایام الله یاد می کنیم.

وی افزود: روزهای حماسه ساز از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، قیام هایی در شهرهای مختلف کشور انجام شد که همه دارای جایگاه بلندی است، در واقع همه شهرهای کشور در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران تأثیرگذار بودند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه دشمن به دنبال تخریب و اعتبارزدایی مؤلفه های قدرت کشور است و در وقایع اخیر نیز شاهد آن بودیم، تصریح کرد: دشمنان کشور به دنبال تحریف، تخریب، تهدید و تضعیف عناصر هویتی انقلاب اسلامی هستند، در این راستا یکی از عوامل قدرت و پیروزی انقلاب ما روحانیت بوده که دشمن به دنبال تخریب آنها است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید به دنبال تکریم و تقویت مؤلفه های قدرت کشور باشیم، در این راستا کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم مراسم تکریم و تجلیل بسیاری را برگزار می کند.

ملائی اظهار کرد: بخش زیادی از اقدامات حوزه فرهنگی را باید به کودکان و نوجوانان به ویژه دختران اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی که دبیرخانه آن در تربت حیدریه است، عناصر هویتی پیروزی انقلاب اسلامی را تقویت می کنیم، ادامه داد: به دنبال تهیه مستند تاریخ شفاهی هستیم، همچنین بزرگداشت روزهای قیام و تجلیل از خانواده های شهدا نیز انجام می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری عناصر هویتی انقلاب را باید نمادسازی کنیم، گفت: در حال حاضر جنگ روایت ها را شاهد هستیم، در این راستا باید روایت های انقلاب اسلامی را به رویداد تبدیل کنیم، لذا در چنین اجلاسی باید نقش علما، شهدا، شخصیت ها و جایگاه آن ها را تقویت کنیم.

منبع: ایمنا