دریادار تنگسیری: دنیا مدیون ایران است که اجازه نداده منابع خلیج فارس توسط استعمارگران غارت شود/ جزایر نازعات مسکونی خواهد شد

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به فرا رسیدن دهم اردیبهشت ، سالروز ملی خلیج فارس، گفت: دنیا مدیون جمهوری اسلامی ایران است که اجازه نداده منابع خلیج فارس توسط استعمارگران غارت شود. ...

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان؛ سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: با منابع و ظرفیت های عظیمی که خداوند متعال در خلیج فارس به ما عنایت فرموده ، این منطقه بعنوان یکی از مهمترین و با ارزش ترین مناطق جهان تبدیل شده است ، وجود معادن سرشار نفت و گاز در  بستر و سواحل خلیج فارس به طوری است که این منطقه را «مخزن نفت وگاز جهان» نام نهاده اند.

وی افزود: وجود ماهیان، مرجان های منحصر و مروارید های قیمتی و گرانبها در خلیج فارس به ارزش ذاتی آن افزوده است ، مسیر انتقال نفت و گاز کشورهای ایران، عراق، کویت، عربستان و امارات متحده عربی به سراسر جهان جنبه دیگری از ارزش های آن است که به همین سبب، منطقه ای بسیار مهم و راهبردی به شمار  می آید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: خلیج فارس به عنوان یکی از مرزهای آبی ایران اسلامی در طول تمام زمان ها  از مناطق بسیار مهم به شمار رفته است؛ به گونه ای که در دوره های گوناگون، ساختار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران از تاثیر جغرافیای زمین بر سیاست و روابط بین الملل که به آن مسائل ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک می گویند متاثر بوده است؛ از طرف دیگر خلیج فارس به عنوان یک منطقه بسیار مهم واقع در یکی از مهمترین مسیرهای دریایی نه تنها در آسیا بلکه در سراسر دنیا مورد توجه دولت های سلطه گر قرار گرفته و در سال های گذشته به دلیل اهمیت زیاد منابع انرژی حاصل از تولید نفت، قدرت های صنعتی بیش از پیش متوجه آن شده اند.

وی گفت: بنابراین ضرورت این موضوع سبب شد تا شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به هدف قرار دادن هویت فرهنگی و تاریخی ملت بزرگ  ایران ، روز تاریخی  ۱۰ اردیبهشت سالروز اخراج پرتغالی ها از تنگه هرمز را در سال ۱۰۰۱ هجری شمسی ۱۶۲۲ میلادی به عنوان «روز ملی خلیج فارس» نام گذاری کند.

سردار تنگسیری  با اشاره به ماموریت ذاتی نیروی دریایی سپاه در حفاظت و صیانت از خلیج فارس گفت: جمهوری اسلامی ایران  در سال های اخیر با متحمل شدن هزینه های بسیار زیاد ، امنیت پایداری را در این منطقه برقرار نموده که اگر این اقدامات صورت نمی گرفت الآن معلوم نبود استکبار و استعمار جهانی منابع غنی انرژی این منطقه را مثل برخی جاهای دیگر ، تاراج و غارت می کردند ، بنابراین امروز دنیا باید مدیون جمهوری اسلامی باشد که اجازه نداده منابع و منافع با ارزش در  خلیج فارس دستخوش غارت استعمارگران شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان فرمایش حکیمانه مقام معظم رهبری که فرمودند : خلیج فارس خانه ماست ، تصریح کرد : ما به گونه ای که از خانه و اهل خانه خود دفاع می کنیم  همانگونه از خلیج فارس  و  منابع و منافع آن صیانت و حفاظت می کنیم و خواهیم کرد و اجازه هیچ گونه  تعرضی به منابع  آن به کسی نمی دهیم .

وی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران همیشه پیام صلح ، دوستی و برادری را به کشورهای برادر مسلمان همسایه منتقل نموده است، گفت: امروز وحدت و اتفاق جامع بین همه کشورها و امت های اسلامی لازم و ضروری است و  ما همواره مثل همیشه به دنبال استمرار صلح ، برادری و برقراری تعاملات هم افزا بین کشورهای حوزه جغرافیایی خلیج فارس بوده  و باور داریم با ظرفیت و امکاناتی  که در کشورهای همسایه وجود دارد می توانیم با همگرایی و هم افزایی موثر، امنیت پایداری را به منظور برقراری تعاملات اقتصادی و رونق توسعه تجارت منطقه ای و جهانی  برقرار کنیم.

سردار تنگسیری با بیان این که خلیج فارس یک جغرافیای بسته  حدود  ۲۳۸  هزار کیلومتر مربع وسعت دارد ، گفت: حضور ناوهای برخی کشورهای بیگانه در خلیج فارس ، نظام و محیط اکو سیستم و زیست دریایی آن را مورد تعرض قرار می دهد و اگر اتفاقی برای این ناوها که عمدتا سوخت آنها هسته ای می باشد، رخ دهد ؛ ده ها سال نظام اکوسیستم خلیج فارس را تخریب و  از بین خواهد برد. این موضوع بسیار مهم و حیاتی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: حضور نامشروع رژیم کودک کش صهیونیست و  آمریکای متجاوز در این منطقه ، ثبات امنیت خلیج فارس را  به خطر انداخته و تاکید ما این است که آنها زودتر این منطقه را ترک کنند تا این منطقه حساس ، امن تر شود.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری با تاکید بر اهمیت جزایر مهم در خلیج فارس که بسیار راهبردی و سوق الجیشی هستند، تصریح کرد: بنا داریم جزایر نازعات خلیج فارس را با ایجاد زیرساخت های مسکونی، برای سکونت مردم آماده کنیم و این فرمان فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای عزیز مدظله العالی است که مردم در جزایر زندگی کنند وامنیت جزایر را مردمی نماییم البته در برخی جزایر این موضوع محقق شده که باید بیشتر موضوع سکونت مردمی و  بستر سازی آن را  تقویت نماییم .

وی افزود: مردمی نمودن سکونت در جزایر، نشان می دهد که ما دنبال تنش زایی نیستیم، وقتی اولین شخص مملکت و مقام معظم  ولی امر ما می فرمایند آنجا را باید برای سکونت مردم فراهم کنیم، یعنی ما به دنبال مردمی نمودن امنیت منطقه هستیم. از سوی دیگر با برخورد با صید صنعتی ترال کشورهای بیگانه به وضعیت معیشت مردم کمک کردیم، برای اسکان مردم در جزایر، ساخت منازل در آنجا شروع نموده ایم ، موج شکن در برخی جزایر ساختیم، زیر ساخت های عمومی تاسیس و در حال تقویت آن هستیم ، لایروبی برخی اسکله های شناوری و صیادی برای توسعه اشتغال زا انجام داده ایم  ، به مردمی که در فاز اول در این جزایر ساکن شده اند در راستای اشتغال آفرینی ،امکانات و لوازم صید و صیادی داده ایم و ماهی های صید شده آنها را خودمان خریداری می کنیم، توسعه اشتغال زایی در جزایر نازعات شروع نموده ایم و آن را توسعه و تقویت خواهیم کرد، امنیت سکوهای نفتی و تاسیسات پارس جنوبی و خطوط مواصلاتی  تجاری  و نفتی ، دریانوردی و کشتیرانی  شناورها برای توسعه و رشد تولید و تامین معیشت مردم  و رونق تعاملات اقصادی تامین می نماییم.

سردار تنگسیری ادامه داد: نیروی دریایی سپاه در طول سال در راستای رشد و تقویت تولید و حمایت از اقتصاد ملی  با قاچاق سازمان یافته  سوخت، دام، کالا و مواد مخدر مقابله و مبارزه نموده و این مسیر را با قاطعیت ادامه خواهیم داد و از منابع کشور و منافع مردم عزیزمان  دفاع و صیانت خواهیم نمود .

فرمانده نیروی دریایی سپاه به ساخت فرودگاه ، موج شکن و لایروبی اسکله ها  در جزایر توسط نیروی دریایی سپاه اشاره کرد و گفت: هم اکنون در جزایر بوموسی و تنب بزرگ فرودگاه با امکانات  پروازی و اسکله های  شناوری با امکانات تامینی ایجاد کرده ایم؛ لایروبی  برخی اسکله های صیادی انجام شده و ارائه این خدمات  با قوت بیشتری در سال جاری ادامه خواهد داشت که جا دارد از فرمانده محترم کل سپاه برادر عزیزم سرلشکر پاسدار سلامی که همیشه به جزایر توجه ویژه ای دارند کمال تقدیر و تشکر وافر داشته باشم.

انتهای پیام/

منبع: برنا