ردیف بودجه خاص برای اجرای طرح پزشکی خانواده

جمال الدینی مطرح کرد؛ ...
سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، از ایجاد ردیف خاص برای اجرای طرح پزشکی خانواده در بودجه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: امیدواریم قانون جامع نظام سلامت به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حمید جمال الدینی، در پنجمین اجلاس رؤسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور، افزود: امسال بودجه ای که از مالیات سلامت یا یک درصد ارزش افزوده برای نظام سلامت و به کمک نمایندگان مجلس تصویب شد، با افزایش بیش از ۲.۵ برابری این ردیف به عددی بالغ بر ۴۸ هزار میلیارد تومان رسید که پنج هزار میلیارد تومان آن مربوط به سرفصل سیگار است.

وی ادامه داد: همچنین افزایش بودجه عمومی دانشگاه های علوم پزشکی در سال ۱۴۰۲ را نسبت به سال ۱۴۰۱، داشتیم که بیش از ۴۸ درصد افزایش داشت. همچنین در راستای حمایت از ماندگاری اعضای هیأت علمی در مناطق محروم، برداشتن سقف نظام مالیاتی برای پزشکان تمام وقت جغرافیایی در دانشگاه ها تصویب شد.

جمال الدینی از ایجاد ردیف خاص برای اجرای پزشک خانواده در بودجه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در زمینه ردیف بودجه مربوط به اجرای طرح پزشکی خانواده بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان، در ردیف های متفرقه شکل گرفت.

وی ادامه داد: در عین حال بحث تصویب قانون عدالت آموزشی، نیز از سوی مجلس شورای اسلامی انجام شد. همچنین برای اولین بار شاهد تصویب قانون نظام جامع سلامت خواهیم بود که فرآیندهای آن در مجلس انجام شده و امیدواریم شاهد تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی باشیم.

منبع: اخبار پزشکی مهرنیوز