وزیرعلوم: در برنامه هفتم توسعه به دنبال ایجاد مشوق جهت استفاده ی صنایع از دانشجویان کارورز هستیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با انتقاد از عدم ارتباط سازنده بین صنعت و دانشگاه، گفت: در برنامه هفتم توسعه به دنبال ایجاد مشوق‌‌ جهت استفاده‌ی صنایع تر دانشجویانِ کارورز هستیم. ...

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به ارتقای جایگاه دانشگاه هرمزگان در بین دانشگاه های کشور، اظهارداشت: لازم است از ظرفیت مسئولیت های اجتماعی در توسعه آموزش عالی و تجهیز آزمایشگاه های استان استفاده کنید.

وی افزود: تجهیز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه هرمزگان، می تواند در خدمات دهی به نیازهای آزمایشگاهی کل کشور موثر باشد چنانچه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان در حال حاضر از این طریق درآمدزایی دارد.

 

وزیر علوم با بیان اینکه کشورهای پیشرفته اصل را در آموزش بر مهارت آموزی گذاشته اند، گفت:  متأسفانه بسیاری از دانشگاه های ما مهارت محور نیستند و علت آن هم این است که صنایع رغبتی به تعامل با دانشجویان ندارند و ما به دنبال این هستیم که در برنامه هفتم توسعه لایحه ای را بیاوریم که صنایع را تشویق به استفاده از دانشجویان کارورز کند.

زلفی گل عنوان کرد: در هرمزگان، شهرستان هایی که ظرفیت احداث دانشگاه های فنی و حرفه ای دارند را معرفی کنید، چرا که ما دیگر به دنبال توسعه دانشگاه ها به شکل مرسوم گذشته نیستیم و بیشتر تلاش داریم به سمت توسعه ی رشته های فنی برویم چرا که این امر می تواند کمک شایانی به اشتغال کند.

وی ادامه داد: برای خوابگاه های متاهلی نیز خوشبختانه قانون جهش مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ظرفیت خوبی را ایجاد کرده  و ما هم ادر وزارت علوم احداث خوابگاه های متاهلی را جزو اولویت های خود می دانیم و در استان ها روسای دانشگاه ها می توانند طی تعامل با خیرین نسبت توسعه ی این خوابگاه ها اقدام کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، خاطرنشان کرد: به زودی یک بودجه تجهیزاتی را برای تجهیز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه هرمزگان پرداخت خواهیم کرد که با کسب اجازه از مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی تامین شده است.

انتهای پیام/

منبع: برنا