تدوین برنامه ۴ ساله کنترل بیماری های واگیر کشورهای گروه ۵

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر عنوان کرد؛ ...
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، از تدوین برنامه کاری چهار ساله پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر کشورهای گروه ۵ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی، در سومین روز از بیست و ششمین نشست کارشناسان ارشد کشورهای گروه پنج در زمینه همکاری های نظام سلامت، گفت: امیدواریم امروز بتوانیم برنامه کاری چهار ساله را در پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر که در چند سال اخیر به یک تهدید کلی و جدی برای همه کشورهای منطقه تبدیل شده است، تدوین کنیم.

مدیر پنل پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر افزود: امروز درباره برنامه های تمامی شرکا و ذی نفعان در کشورهای عضو، داده ها و اطلاعات اعضا با استفاده از مکانیزم های سازمان بهداشت جهانی، تبادل تجربیات با هدف ارزیابی خطرات مشترک در استان های مجاور، فعالیت تیم های ارزیابی و پاسخ به بحران، کمپین های واکسیناسیون، حمایت های سازمان بهداشت جهانی از دسترسی کوتاه و بلند مدت به منافع مشترک و ایجاد ظرفیت تیم های فوریت پزشکی و گسترش فعالیت هایی که به عنوان همکاری در دو سوی مرز و خارج مرزها انجام می شود، تبادل نظر خواهیم کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیمارهای واگیر وزارت بهداشت بیان داشت: به دنبال این جلسه، جلسه ای با هدف تقویت ظرفیت ها برای مدیران ارشد سلامت کشورهای گروه ۵ با هدف افزایش توانمندی های مدیریتی کشورهای گروه ۵ در کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر، تشکیل خواهد شد.

عرشی، اهداف اختصاصی این جلسه را شناسایی مکانیسم های همکاری های فرامرزی در بیماری های واگیر، بررسی ابزارهای مناسب برای ادغام و قابلیت همکاری و مراقبت برای شناسایی و گزارش سریع بیماری در میان کشورهای گروه ۵، بررسی ظرفیت و مکانیسم ها برای تقویت رویکرد سلامت واحد، تولید بسته های پیشگیری، آمادگی و پاسخ برای همکاری های فرامرزی برای بیماری های هدف ذکر شده در برنامه عملیاتی در جهت همکاری های دو سال آینده اعلام کرد.

وی اضافه کرد: سخنرانان پنل امروز با تاکید بر تقویت مدیریت در کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر، ارائه برنامه و همکاری خواهند داشت. ابتدا نمایندگان کشورها به ترسیم وضعیت بیماری های واگیر در کشورهای خود با تمرکز بر پنج بیماری اولویت دار مالاریا، سل، فلج اطفال، سرخک و وبا می پردازند.

منبع: اخبار پزشکی مهرنیوز